ניהול בחירום – 5 הסודות לניהול שכל מנהל חייב להכיר

ניהול בחירום – 5 הסודות לניהול שכל מנהל חייב להכיר

 

הצוות שלך סומך עליך המנהל, נותן בך אמון ומצפה שתדע כיצד לצלוח את התקופה המורכבת.

העובדים שלך מצפים כי תדע להנהיג אותם בתוך אי הוודאות ולייצר עבורם איים של יציבות.

שדרת הניהול הארגונית צריכים אותך המנכ"ל, שתמשיך להוביל את הארגון בביטחון.

 

כמנהלים מומלץ כי פעולה בחירום תתמקד בשני צירים מקבילים שביחד תורמים לחוסן הארגוני:

שמירה על רצף תיפקודי – המשימות העסקיות המשמעותיות מתבצעות בתשומת לב כדי למנוע קריסה כלכלית.

טיפוח ההון האנושי – יש חשיבות רבה לשמירה על הבריאות הרגשית והנפשית של כלל אנשי הצוות.

השאלות שכל מנהל צריך לשאול את עצמו הן איך מייצרים חוסן ארגוני בתקופת חירום?

כיצד מניעים עובדים השרויים במתח אדיר וחרדה קיומית?

מהו האיזון שמאפשר לשמר אנרגיה גבוהה ופרודוקטיביות בעבודה תוך התמודדות עם אילוצים אינסופיים:

בעל במילואים, בנים בצבא, ילדים קטנים בבית, הורים מבוגרים שצריך לדאוג להם, כמו גם תחזוקת צוות לטובת עבודה אפקטיבית ועמידה במטרות.

 

כלים לניהול בתקופה של אי וודאות:

אנשים לפני משימות – עובדים, כדי שיוכלו להיות יעילים, חייבים להיות פנויים רגשית.

זה לא דיבורים, אלו החיים עצמם!

בימי משבר כדי להניע אנשים, לייצר מחויבות, צריך לדבר איתם בגובה העיניים!

"אני רואה אותך, אני מקשיב לך" – תן לכל עובד ומנהל בארגון תחושה שבאמת רואים ושומעים אותו.

אלו הם ימים לשיחות אישיות, התעניינות כנה באדם, הבנת הקשיים וההתמודדויות שלו בעבודה ובחיים הפרטיים.

"איך אני יכול לסייע לך?" מיפוי האתגרים בעבודה ובחיים הפרטיים ומתן פתרונות יצירתיים.

 

אתגרים בעבודה – האם מישהו בארגון שכעת יש לו פחות עבודה יכול לסייע במחלקה אחרת, מיפוי המשימות לפי דחוף-חשוב, רלוונטי /לא רלוונטי. אולי יש מקום לפנות לעובדים שעזבו את המערכת (פנסיונרים, מפוטרים וכו) שרוצים להתגייס לטובת המשימות.

קשיים אישיים ומשפחתיים – אולי צריך למצוא פתרון לתעסוקת הילדים בשעות העבודה, אולי לגייס עזרה כדי לבצע סידורים בבנק, מרפאה, קניות וכד.

 

גמישות ויצירתיות – כל אחד מתמודד עם המצב בצורה שונה בהתאם לאופי שלו ולנסיבות חייו.

התמודדות נכונה מאופיינת בגמישות מחשבתית, רוחב לב ונכונות לעשות דברים באופן שונה ממה שהיה קודם.

מיפוי אנשי הצוות: איסוף המידע הרלוונטי (אישי, משפחתי) כדי להבין יחד מה ביכולתו לעשות וממה צריך לשחרר אותו.

היו גמישים עם העובדים באשר לשעות העבודה, קצב וזמינות.

יש מקום ליזום עבודה מהבית ככל שמתאפשר ונדרש, הביעו אמון ביכולות ובכוחות של כל עובד למלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר ברגע זה.

 

ביטחון ויציבות

  • שגרות וסדירויות מייצרות וודאות. הקפידו על פגישות התעדכנות קצרות וענייניות בתדירות שנכונה עבורכם.
  • פגישות 1X1 כמו גם פגישות צוות מהוות עוגנים ומחברות אנשים לארגון.
  • תיאום מפגשים – היכן, מתי ואיך (טלפון, זום, פרונטלי, ווטסאפ). מניסיון, אני ממליצה על התכנסות קצרה בתחילת יום.
  • תקשורת -קבעו יחד עם הצוות את דרכי התקשורת שמתאימות כולם יחד ו/או לכל אחד.
  • שעות עבודה – מתי אתם זמינים לשאלות ותקשורת עם הממשקים.
  • ערוצי תקשורת – יש כאלו שמעדיפים שיחת טלפון, זום או רק ווטסאפ.
  • הגדרת מטרות, תעדוף משימות, מדדים לפי תפוקות – עדכון מסלול מחדש. מה רלוונטי, מה מקדם, מה לשחרר.

 

טיפ: מנהלים ועובדים מקיימים שיח של תאום ציפיות מבלי לוותר על תפוקות ומשימות.

  • שותפות מלאה בבניית תוכנית החירום.
  • הוקרת תודה, פירגון והערכה – בבקשה, תודה, סליחה, הערכה.
  • הוקרה והעצמת כפיפים / עובדים לא עולה כסף אבל היא "בוסט" של מוטיבציה.

 

הפעולות שלכם עכשיו יעצבו את מי שתהיו ביום שאחרי.

מחקרים מראים כי אנשים מגיבים טוב יותר להנחיות הניתנות בנימוס, בהערכה ואמון ובקול נעים.

 

אנחנו כאן עבורכם –

להתייעצות, הקשבה, הכלה ומציאת פתרונות לאתגרים השונים הנצבים בפניכם.

באהבה, הערכה וכבוד

ביחד ננצח!

אשמח לסייע באופן פרונטלי, טלפוני ודיגיטלי.

יצירת קשר – גילי ראובני – 052-225-4848

www.GreatResults.co.il

בתקווה לימים רגועים ובשורות טובות,

גילי ראובני

שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן