מהם 5 המפתחות לעבודה אפקטיבית מהבית?
הגל השני…השלישי…והרביעי של הקורונה תוקפים אותנו בזה אחר זה.
אין ברירה אלא ללמוד להתנהל בתוכם, אישית וארגונית.
ניהול עובדים מרחוק הוא אחד העוגנים כדי לשמור על התנהלות עסקית בתקופת משבר.
אתם המנהלים נדרשים לנקוט במספר פעולות מיידיות שיאפשרו לכם שליטה על העסק ואף צמיחה בימים מאתגרים בהם אלפי עסקים נסגרים:
1. צימצום עובדים – אין ברירה. תכווצו את הצוות ותשאירו רק עובדים חיוניים, אפקטיביים ומחויבים.
2. תו תקן – מצוינות היא מילת המפתח. תדרשו מעצמכם ומהעובדים סטנדרטים גבוהים. כל אחד נותן 120%.
3. עלות מול תועלת – יש לבחון מחדש תהליכי עבודה, הגדרות תפקיד ומבנה ארגוני ולעשות התאמות למצב החדש.
4. חישוב מסלול מחדש – יש להכין תכנית עבודה שמשקפת את ההתאמות למצב החדש.חלק מהדברים הישנים כבר אינם רלוונטיים ואסור להתאהב בהם או להשאר באזור הנוחות.
5. יצירתיות ושיתופי פעולה – איגום משאבים, שינוי חשיבתי ותפיסתי ושבירת הדפוסים הקונבנציונאליים. חשיבה מערכתית רוחבית המייצרת שיתופי פעולה שלא היו קיימים לפני כן פנים וחוץ ארגוניים.
6. דיגיטציה וטכנולוגיה – בעסקים רבים קיימות מערכות משוכללות אבל לא משתמשים בהן ביעילות. אחסון מידע והיכולת לשלוף אתו בקלות ובמהירות מכל מקם בעולם מהווים תנאי הכרחי לעבודה במציאות החדשה. אימוץ כלים לעבודה מרחוק הוא צו השעה.
בימים אלו אני גאה ללוות עסקים (קטנים, בינוניים וארגונים גדולים)
בתהליכים של שינויי והתאמה למצב הקורונה החדש.
נהנת לראות צוותים שלא מוותרים ומתמודדים עם השינויים.
בתהליכי הלווי אני מתאימה את התוכנית לצרכים הארגוניים של העסק כדי לסגור את הפער בין הרצוי למצוי. במיקרים רבים מדובר על עבודה עם המנהל והצוות – רתימת העובדים לשינוי – לימוד של התנהלות אחרת.
כך למשל אתמול אומר לי סוכן ביטוח בסוף אימון בזום לו ולפקידה שלו:
"הכנסת רוח חדשה! מרגישים אנרגיה אחרת!
קבלנו כלים לעבודה אפקטיבית וסדר יום מובנה שמסייע להתמקדות, יוזמה ובסופו של דבר מכירה".