איך לשתול את המידע הרצוי במוח של הלקוחות?
איך לייצר אוטוריטה גם אם אתם ממש חדשים בתחום?
הוכחה חברתית היא התחמושת השיווקית הסודית שלכם!
זהו כלי חזק, עוצמתי, המומלץ להשתמש בו.
התפרסם במגזין המקצועי של סוכני הביטוח , "עדיף" 29.9.16
מדורי הרכילות בעיתונים – וזו עובדה ידועה – מתרחבים וגדלים והם הראשונים להיקרא.
פוליטיקאים רבים מוכנים להתערטל בתקשורת, רק כדי להיות על המפה.
באירועים של השקת מוצרים חדשים, משלמים לסלבריטאים שיהיו נוכחים.
חברות גדולות משלמות כסף לדוגמניות צמרת, כדי שתעלנה לאינסטגרם את תמונתן, עם בגד או מוצר אחר, של אותה חברה.
מכיוון שזו השיטה, שזו הדרך שעובדת, שהגדולים משתמשים בה, לכו גם אתם על אותה דרך, שנסללה.
"לבנות הוכחה חברתית אפקטיבית"
בקורסים ובסדנאות שאני מעבירה, אנחנו קוראים לכלי החזק הזה "לבנות הוכחה חברתית אפקטיבית".
הלקוחות יזכרו אותך, כפי שאתה תציג את עצמך. תפקידך הוא להביא הוכחות ולהעביר מסרים אלה, בצורה אלגנטית וחדה, מבלי ליצור אנטגוניזם.
אנשים לא ישקיעו זמן לחקור עליך. אל תשלה את עצמך. הם לא ילכו ביוזמתם, לנסות ולהבין מי אתה ומה הייחוד והיתרונות שלך.
זה קצת מפחיד, אבל זו העבודה שלך.
איך עושים את זה, באופן המיטבי?
מהן ההוכחות החברתיות שלך ואיך גם אתה יכול להרוויח מהן?
לקוחות נמשכים תמיד להצלחות מוכחות!
אנשים הם שמרנים מטבעם., שואפים לצמצם סיכונים והולכים על המוכר והבטוח. (או מה שנתפס בעיניהם, ככזה).
השיטה המובילה היא לספק ללקוח מידע, לשתול בתת המודע מסרים, שיגרמו ללקוח להפנים, להזדהות ולפאר את ההישגים וההצלחות שלך.
גם אם אתה חדש בתחום מסוים, יש לך נכסים מהעבר והישגים שתוכל למנף, כדי להעצים את התאמתך לתפקיד החדש.
הפוך את החיסרון ליתרון.
מצד אחד, הדגש את החדשנות. מהצד האחר – ספר על הנכסים האישיים, שצברת במהלך השנים.
הוכחה חברתית היא התחמושת השיווקית הסודית שלכם!
זהו כלי חזק, עוצמתי, המומלץ להשתמש בו.
בסדנאות שאני מקיימת, ישנם תמיד כאלה המטילים ספק ופוסלים את השיטה הזו.
אבל… כשלומדים ומתרגלים את השימוש המושכל בהוכחה החברתית, מבינים לפתע, איזה כוח אדיר, איזו תועלת יש לכלי זה,
עד כמה הוא פשוט ליישום (וגם לא יקר). זוהי אומנות השכנוע הטבעית שאין טובה ממנה!!!
רשמו לעצמכם כ-20 דברים, המהווים הוכחה חברתית לפעילותכם והצלחותיכם, לאורך השנים.
הדברים שהעלתם, הם התבלין אותו תכניסו בנון-שלנטיות, בשיחות המכירה עם לקוחות, באתר האינטרנט, בפייסבוק וכו'.
מספר דוגמאות למה שמקובל כ"הוכחה חברתית" ((social proof:
- תארים ותעודות, השכלה פורמלית ובלתי פורמלית.
- התמחויות והכשרות.
- תעודות הצטיינות ופרסים, בהם זכיתם..
- המלצות ומשובים מלקוחותיכם.
- סרטונים ותמונות המעידים על איכות המוצר ושביעות הרצון מהשירות שלכם.
- "סלבס". אנשים מפורסמים שנמנים על חוג לקוחותיכם.
- עשייה מן העבר. קריירה צבאית, אקדמית או מקצועית (מנכ"ל של חברת הייטק, מפקד בסיירת וכד').
- תרומה ומעורבות בקהילה (למשל, ספונסר של קבוצת ספורט, או תמיכה בחיילים בודדים)
הצגה עצמית שיווקית (עליה דיברנו במאמר הקודם), ביחד עם תמהיל נכון של הוכחות חברתיות, בונים אתכם כמותג מוביל בשוק.
אתה הופך מסוכן ביטוח לאוטוריטה.
אתה המומחה (expert) אליו באים להתייעץ. שאת חוות דעתו רוצים לשמוע.
אז אם אתה עדיין לא שם, ברור לך מהו הצעד הראשון בשנה החדשה.
*גילי ראובני (.M.A) היא מאמנת עסקית ואישית, יועצת ארגונית ומנחת סדנאות.
התמחות בפיתוח צוותים, שיפור מיומנויות ניהול וביצועים עסקיים.
יועצת לשכת סוכני הביטוח לגביית דמי טיפול ממבוטחים