השבוע בכנס סוכני ביטוח העלו הן הסוכנים החדשים והן הוותיקים את הבעיה הכואבת שפוגעת בתפקוד העסקי שלהם –
חוסר ידע בניהול העסק.
הם הצביעו על כך שדרושים להם עוד כישורי ניהול.
באותו שבוע נפגשתי לאימון אישי גם עם מנהלת באחת מחברות ההייטק המובילות בישראל ולהפתעתי לטענתה חלק עצום מהבעיות והסיבוכים (שעולים הרבה כסף ומורידים לעובדים ולמנהלים הבכירים את האנרגיות) נובעים מכך שחלק מהשדרה הניהולית לוקים בהעדר הכישורים הבסיסיים של ניהול צוות עובדים.
איך זה קורה? איך קורה שאנשים מגיעים למשרות בכירות ונדרשים לנהל צוותי עבודה ללא הכשרה או הבנה בניהול?
אנשים משקיעים שנים רבות ברכישת מקצוע (סוכן ביטוח, רופא, עו"ד, מהנדס וכד').
עם השנים המקצועיים שבהם מתקדמים והופכים להיות "ראש צוות" , מנהל מחלקה או בעל עסק פרטי המעסיק צוות עובדים.
בהתחלה מנסים להחזיק את זה באופן אינטואיטיבי…. לפעול לפי הרגש….
אך עם הזמן המציאות הופכת להיות קשה והמחירים כואבים.
ניהול הוא מקצוע!!!
צריך ללמוד אותו ולתרגל.
יש שיטות עבודה, יש מודלים לניהול אנשים, בניית צוות, ניהול זמן, קבלת החלטות, פתרון קונפליקטים ועוד.
ניהול בצורה לא מקצועית (אינטואיטיבית) גורם לעבודה לא יעילה. אנשים "דורכים אחד על הרגליים של השני ", יש כפילויות, דברים "נופלים בין הכיסאות", נוצרים קונפליקטים, אנשים רבים ונעלבים.
התוצאה: המון רעשים סביבתיים, אנרגיות ירודות, מוטיבציה נמוכה ותפוקות – הרבה מתחת למצופה.
ואז אומרים : אנחנו לא מממשים את הפוטנציאל העסקי.
בין אם אתם ארגון או חברה גדולה ובין אם אתם בעלי עסק קטן או בינוני
מחקרים מצביעים על כך שניתן לשפר באופן משמעותי את הביצועים ולהעלות את התפוקות ע"י למידה ותרגול של מיומנויות ניהול.
גילי ראובני
בעלת תואר שני
מעל 20 שנות נסיון בהובלת שינויים אישיים וארגוניים
שיפור מיומנויות ניהול , העצמה, מודעות לחוזקות והכרת הערך העצמי דרך התמודדות עם חסמי הצלחה וגורמים מעכבים .
אפשרות א' – סדנת מנהלים – לדרג הבכיר, דרג הביניים או למנהלים מתחילים.
תכני הסדנה גמישים ויותאמו לצורכי הארגון.
אפשרות ב' – אימון אישי למנהלים – סדרת מפגשים אישיים המאפשרים שיחה פתוחה על דילמות המטרידות את המנהל, הרחבת נקודות מבט וחיפוש פתרונות יצירתיים למצבי תקיעות.
מנהלים שמעוניינים לצמוח ולהתקדם חייבים לרכוש ולשפר את יכולות הניהול שלהם.