תקשורת אפקטיבית יוצרת השפעה
מכירה אפקטיבית = תקשורת טובה.
מסתבר כי במיקרים רבים, כאשר אנשים רוצים להשפיע על מישהו אחר או להניעו לפעולה, הם מתחילים מיד בפעולת השכנוע (תכלס, ישר ולעניין).
ובהשאלה לעולם העסקים והמכירה, מנסים לדחוף את המוצר ולשדל את הלקוח הפוטנציאלי לרכוש את המוצר או השרות שלהם.
זוהי טעות!!!
מודל ההשפעה הוא כלי עוצמתי ואפקטיבי במיוחד.
הוא מגייס ומניע אנשים , מושך אליכם לקוחות ומנטרל התנגדויות.
תהליך ההשפעה מורכב מ-4 שלבים. יש לעבור אותם לפי הסדר ולא לדלג על אף אחד מהם.
מקרב – כימיה
-
יצירת קרבה, בטחון ואמון.
-
יצירת אווירה נוחה לשאלות ואווירה נוחה ללקוח לקבל החלטה קניה.
-
הרושם הראשוני כן קובע!!!
מברר – לאתר ולעורר צרכים.
-
איסוף פרטי מידע על הלקוח שיאפשרו להתאים את ההסבר על המוצר והפתרון כך שיתאימו לצרכי הלקוח.
-
לשאול הרבה שאלות פתוחות.
-
להקשיב היטב (כולל שימת לב לשפת הגוף ולמסרים ש"בין השורות")
-
התעניינות אמיתית וכנה.
מכוון – הצגת הפתרון
הצגת פתרונות התואמים את צרכי הלקוח תוך הדגשת התועלות.
מסכם – סגירה
-
הובלת הלקוח לקבלת החלטה, רצוי כאן ועכשיו.
-
הסכמה על הפתרונות המוצעים כמתאימים.
-
סיכום ברור ומובן לשני הצדדים.
-
תכנית פעולה ודרך למימושה
אם ביצעת נכון את ארבעת השלבים : קרבת את הלקוח ויצרת איתו כימיה, בררת והצפת את הצרכים האמיתיים שלו, הצעת פתרונות אמיתיים לבעיות ולכאבים שהעלה – אין ספק שסיכויי הסגירה שלך גבוהים ביותר!
עכשיו קדימה לעבודה.