להשקות את עץ הבמבוק

להשקות את עץ הבמבוק

 

גאה לשתף אתכם במאמר שגיליה משולם ואני כתבנו

ופורסם בגיליון העסקים של "עדיף", העיתון המקצועי של עולם הביטוח והפיננסים.

 

להשקות את עץ הבמבוק

טיפוח סוכנות ביטוח דומה לגידול עץ הבמבוק: רק לאחר עבודת דישון והשקייה ממושכים, העסק
מתחיל להניב תוצאות והגידול נראה לעין | שורת האתגרים המקצועיים רבה מאוד והבלבול שולט |
יש צורך ביעוץ מקצועי אובייקטיבי ואיכותי כדי לסייע לעסק לצמוח

 

 

כמה זמן לוקח לבמבוק לצמוח לגובה של מגדל?

 

איש אחד התחיל לאבד תקווה,

כשהסתכל על כל ההחלטות שקיבל בשנה שעברה ולצערו שום דבר בחייו לא השתנה ..

הוא נישאר אותו אדם עם אותן הבעיות ואותם החסרונות והייאוש החל לכרסם בליבו.

בצר לו פנה להתייעץ עם רבו, ששאל אותו:

 

האם ידוע לך כמה זמן לוקח לבמבוק הסיני הענק לצמוח עד לגובה של בניין?

 

בשנה הראשונה משקים ומדשנים את השתיל הזעיר….וכלום לא קורה.

ממשיכים להשקות ולדשן אותו במשך שנה נוספת וגם בזו שלאחריה ועוד אחת…..ועוד אחת…  ועדיין שום דבר לא קורה…..שתיל הבמבוק נשאר קטן וכמעט בלתי נראה.

ואז בשנה החמישית……הבמבוק מזנק לשמיים!

ובתוך שישה שבועות צומח לגובה 30 מטרים!

 

אם כן כמה זמן לוקח לבמבוק לצמוח לגובה שכזה?

שישה שבועות עונה האיש.

זאת הטעות שלך-זה לוקח חמש שנים!!!

אם בשלב כלשהו מפסיקים להשקות את השתיל, הוא נובל ומת.

 

ומה באמת קורה במשך כל השנים הללו?

מתחת לפני האדמה מתפתחת רשת מסועפת של שורשים

שתתמוך בבמבוק בעת צמיחתו המתפרצת.

 

צמיחה מצריכה סבלנות והתמדה.

כל טיפת מים חשובה!

כל צעד קטן משמעותי ומשפיע לטובה.

 

לא תבחין מיד בהבדל, אבל הצמיחה מתרחשת!

אסור להתייאש. בנחישות יש להמשיך לטפח את שורשי השינוי.

בסופו של דבר תפרוץ גם אתה לאותם גבהים.

 

 

תהליך הייעוץ הארגוני שלנו G&G מבוסס על נסיון רב ותוצאות מוכחות בעשרות סוכנויות.

שנים של התמקצעות ביעוץ ארגוני ואימון עסקי בענף הביטוח הפכו אותנו לאוטוריטה בתחום.

מודל העבודה המקיף שפיתחנו מעניק מעטפת צמיחה רחבה לכל הצרכים של סוכן הביטוח החדש, זה שרוצה להפוך את הפוטנציאל לרווח, שמבין שאפשר לאסוף את הכסף מהרצפה.

 

מהו הערך הגדול שאנחנו מעניקות לסוכנויות הביטוח?

כיצד אנו נותנות את המים להשקיית הבמבוק כדי שיפרוץ לגבהים?

 

הגדרות תפקיד וכתיבת נהלי עבודה  כתיבת נהלי עבודה עדכניים ומדוייקים, בהתאם לדרישות הרגולציה. נהלים אלה תואמים לתקנים המקובלים בארץ ובעולם.

עבודה לפי נהלים אחידים ובהתאם לתקנות החדשות המתקבלות, חדשות לבקרים מהפיקוח על הביטוח, מאפשרת בקרות ברורות וצמצום טעויות לכדי מינימום. (אף סוכן אינו מעוניין בביקורת פתע שתגלה אי סדר ואי דיוק שיגררו קנסות לא עלינו).

 

בנוסף, ולאחר אבחון הפעילות בסוכנו יש לדייק בהגדרות התפקיד. ביצירת מבנה ארגוני המאפשר זרימת מידע, בהענקת סמכויות ובהאצלתן.

 

ניהול זמן ותעדוף משימות – הדרכות מקצועיות ועבודה לפי שיטת "האבנים הגדולות" כדי לפנות עוד שעתיים ביום לכל אחד בסוכנות!    וזו לא קלישאה.  הפנמה והטמעה אישית בניהול זמן אופטימלי מאפשרים לכל אחד לקחת שליטה על הזמן כדי שהזמן לא ינהל אותך.  (ולהספיק הרבה יותר).

אתם ודאי שואלים עצמכם מה קשור השקיית הבמבוק לביטוח?

פוליסת ביטוח הינה מוצר וירטואלי, לפי רוב. יש ליצור קשר עם לקוח, לטפח את הקשרים איתו, להשקות אותו, לדשן

משוב של שני,  עובדת בסוכנות ביטוח: " בעקבות סדנת ניהול הזמן עם גילי וגיליה עשיתי שינוי משמעותי בניהול זמן: למרות העומס בתפעול, למדתי לנווט את המשימות, להתמודד עם שודדי הזמן ולצמצם את הגורמים המעכבים.  יחד עם שיטות העבודה החדשות וההדרכות המקצועיות פיניתי שעתיים נוספות ביום שמוקדשות למכירה.

מעובדת חסרת מוטיבציה שמחכה שהיום רק יסתיים…הפכתי ל"ראש גדול" מלאה באנרגיה וחדורת מוטיבציה – תחושת המעורבות והשייכות בעלייה, בתוכי אני חווה התפתחות אישית מדהימה.

ואי אפשר בלי להתייחס למודל התגמול החדש שמעודד כל אחת מהעובדות לעשות יותר ולמכור יותר.

ברור לי כי אני נותנת ערך בעבודה ומקבלת בחזרה ערך כפול! ".

זהו מודל של  win win win : הלקוח מרוויח שרות מעולה, העובדים מרוויחים ידע ומימוש עצמי , סוכן הביטוח מרוויח לקוחות מרוצים, צוות נאמן ומחויב וכמובן חשבון הבנק של כולם גדל בהתמדה.

 

 הכרות מעמיקה עם מערכות הטכנולוגיה והתוכנות החדישות – חלק גדול מהטכנולוגיה נמצא במשרדים, אך השימוש בו מועט, מוגבל וזניח. במשרדים אחרים רוצים לרכוש ולא כל כך יודעים מה.

העבודה אתנו מאפשרת למקסם את השימוש והניצול של התוכנות הקיימות, התאמתן המדויקת לצרכי המשרד ולתרגל עם העובדים את דרך השימוש המיטבית והריווחית ביותר.

 

ושוב….איך קשורה השקיית הבמבוק לביטוח?

הבמבוק רוצה לשתות. הוא צריך את הזמן שלו להתפתח. לבסס את השורשים, להעמיק את האחיזה בקרקע כדי לצמוח לגובה. כך גם הקשר עם הלקוח, נבנה לאט, נרכש אמון, יש בטחון מקצועי….ומכאן לגדילה המואצת.

גם בביטוח – יש לטפח את הקשר עם הלקוח. לעדכן אותו בחידושים בענף. לצורך כך, יש לנו תמיכה טכנולוגית רחבה.

כלי ניהול ממוחשבים – כדוגמת התוכנות רבידי תוכנה, באפי, אלוני, נובידיאה ועוד. כדי להקל עוד יותר על סוכני הביטוח, התוכנות הללו מצויות בענן, כך שסוכן אינו חייב לשבת כל יום במשרדו על מנת "להשקות ולדשן" את הלקוח.

אנו נתקלות במנהלים מצוינים שמתוודים שאינו משתמשים בכל היכולות של התוכנות הללו. בדרך כלל אחוז השימוש בתוכנה הוא מתחת ל- 50% מיכולותיה. זה רק עניין של הדרכה  או רענון והנה, השימוש בתוכנה מביא תועלות רבות.

כשכרטיס לקוח מעודכן, בכל רגע נתון אנחנו יכולים ללמוד על היקף הביטוחים שלו, אילו כיסויים יש לו ומה חסר.

אם אנו רואים את מקצוע הביטוח כשליחות, הרי שאנו מחוייבים לדאוג שכל הלקוחות שלנו יהיו עטופים, מוגנים, ככל שניתן.

 

 

 איתור הזדמנויות ענף הביטוח מלא בהזדמנויות חדשות לצמיחה ופריצה ממש כמו עץ הבמבוק בפתיח של הכתבה.

חיבורים בין סוכנים, יצירת שתופי פעולה סינרגתיים, קניה ומיזוג תיקים, שילוב של סוכנים צעירים עם וותיקים, שילוב של סוכנים העוסקים בתחום האלמנטר עם סוכנים העוסקים בתחום ביטוחי החיים מייצרים מנופי צמיחה אדירים.  אנחנו יודעות לבנות את הקשר והגשר היציב בין אותם סוכנים.

 

העברת המקל לדור ההמשך  – סוכנויות ביטוח רבות מתאפיינות כעסק משפחתי – בני זוג, בנים ובנות של הדור המייסד, אחים וגיסים. היתרון הופך לא פעם לחסרון: הגדרת תפקידים, גבולות גזרה ברורים וקושי בקבלת החלטות.

איך מתמודדים עם השותפים?   איך מתמודדים עם מיזוג התיק החדש לתוך הסוכנות הקיימת?

אנחנו רואות רצון מובהק של הדור הצעיר לקבל יותר מאשר הדור המבוגר רוצה לתת.

מה עושים עם הילדים שלא בעסק?   איך מחלקים את הירושה העתידית בין אלו התורמים ופעילים לבין הילדים שעוסקים בתחומים אחרים?    איך משחררים בהדרגה אחריות ואיך מעלים את הדור הצעיר על הבמה?

 

אוטוריטה מקצועית ואובייקטיבית – כמי שפועלות בענף שנים רבות, אנחנו אוטוריטה אובייקטיבית וניטרלית.

אין לנו מחויבות לאף חברת ביטוח, תוכנה או גוף כזה או אחר.

המחויבות הבלעדית שלנו היא ההצלחה שלכם!!!   בהתחייבות ובאחריות!

 

 

מא' ועד ת' 

לסיכום, אנו מעניקות שירות הכולל את כל תחומי עבודת סוכני הביטוח תוך ראייה והבנת התמורות והשינויים שעוברים על ענף הביטוח.   להבנתנו, מי שלא יעשה את השינוי כעת, לא ישרוד.

מגוון הפתרונות והשירותים שלנו:  שיפור מיומנויות ניהול ופיתוח צוות , תרבות ארגונית , חזון ויעדים כבסיס לחשיבה אסטרטגית, מכירות, שיווק במדיה החברתית, הגדרות תפקיד וכתיבת נהלי עבודה, ניהול זמן, קנייה ומכירת תיקים, מיזוגים ושתופי פעולה, השמת כ"א וחניכת עובדים חדשים.

 

הכותבות הן גיליה משולם וגילי ראובני

יועצות ארגוניות מובילות בענף הביטוח

 

שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן