עשרת הדיברות לניהול זמן
-
חוק המיקוד: להתחיל את היום במשימות החשובות ביותר.
-
חוק הריכוז: לרכז משימות דומות (טלפונים, תיוק) ולטפל בהם בבת אחת.
-
חוק האפקטיביות: לעבוד לפי סדר החשיבות הגלובלית, ולא רק סדר דחיפות במיידיות המוטלת.
-
חוק היתרון היחסי: להאציל סמכויות. לתת לאחרים לבצע את מה שאין לכם בו יתרון יחסי.
-
חוק התגובה המיידית: לטפל מייד בכל מסמך רק פעם אחת: לקרוא או לזרוק או לטפל בו מייד, לפי העניין.
-
חוק הפריון: לשבץ משימות הדורשות ריכוז ומחשבה לשעות הערנות המרבית.
-
חוק רפיון: לנצל ביעילות זמני ביניים ושעות "מתות" לביצוע משימות פשוטות ומונוטוניות.
-
חוק התכנון: להקצות בסוף כל יום כמה דקות לניתוח האפקטיביות ולתכנן את יום המחר.
-
חוק החריגים: לשמור זמן לטיפול בבעיות חריגות ובהפרעות חיצוניות.
-
חוק המנוחה: לזכור לתכנן גם את החופשות והמנוחות – אחרת לעולם לא נגיע אליהן.