מפתחות לניהול זמן אפקטיבי

מפתחות לניהול זמן אפקטיבי

  • אל תיתן לדברים צדדיים שנראים דחופים להשתלט על זמנך.
  • סיים את הדברים החשובים קודם, ואל תחכה עד שהם יהפכו להיות דחופים ומלחיצים.
  • זכור שלפעמים, כדי להגיד "כן" לדברים יותר חשובים צריך להגיד "לא" לדברים אחרים.
  •  חוק 20%-80% אומר, שאם נעשה 20% מהנושאים שאנו רוצים לעשות, לפי סדר עדיפות, נגיע לתפוקה של 80%, כמו דברים אחרים בטבע.

57879068

 

עשרת הדיברות לניהול זמן

 

  1. חוק המיקוד: להתחיל את היום במשימות החשובות ביותר.
  2. חוק הריכוז: לרכז משימות דומות (טלפונים, תיוק) ולטפל בהם בבת אחת.
  3. חוק האפקטיביות: לעבוד לפי סדר החשיבות הגלובלית, ולא רק סדר דחיפות במיידיות המוטלת.
  4. חוק היתרון היחסי: להאציל סמכויות. לתת לאחרים לבצע את מה שאין לכם בו יתרון יחסי.
  5. חוק התגובה המיידית: לטפל מייד בכל מסמך רק פעם אחת: לקרוא או לזרוק או לטפל בו מייד, לפי העניין.
  6. חוק הפריון: לשבץ משימות הדורשות ריכוז ומחשבה לשעות הערנות המרבית.
  7. חוק רפיון: לנצל ביעילות זמני ביניים ושעות "מתות" לביצוע משימות פשוטות ומונוטוניות.
  8. חוק התכנון: להקצות בסוף כל יום כמה דקות לניתוח האפקטיביות ולתכנן את יום המחר.
  9. חוק החריגים: לשמור זמן לטיפול בבעיות חריגות ובהפרעות חיצוניות.
     10. חוק המנוחה: לזכור לתכנן גם את החופשות והמנוחות – אחרת לעולם לא נגיע אליהן.

IMG_3568

 

בימים אלו עשרות ארגונים וחברות גדולות וקטנות מנצלות את סוף השנה ותחילת 2016 כדי להזמין למנהלים ולעובדים סדנה איכותית וממוקדת בתוצאות של ניהול זמן אפקטיבי!
חשוב לרענן את הידע, לתרגל ולשפר מיומנויות ניהול, לצאת מהשיגרה ולגבש את הצוות. 

לתאום פגישה לחץ כאן

 

שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן