מעובד ומנהל – אתגרים במעבר לניהול

איך עושים את המעבר מלהיות חלק מהצוות, קולגה וזה שצוחק ועושה דאחקות עם העובדים

למעמד של מנהל שצריך לתת משוב (לעיתים משוב מורכב), לתת משימות ולוודא שעומדים בזמנים.

איך בונים צוות עצמאי שאינו תלוי במנהל ומסוגל לרוץ למרחקים בלעדיו?

מה באמת העובדים שלכם צריכים מכם כדי להצליח לשמור על אנרגיה גבוהה לאורך זמן?

 

לפני כמה שנים שמעתי מנהל בהייטק מספר לחברו איזה בר מזל הוא שבארגון שלו אף אחד לא יכול להסתדר בלעדיו וכולם בצוות שלו תלויים בו.

אם זו באמת מחמאה ?

מנהל שהעובדים שלו תלויים בו יותר מדי ולא מסוגלים להתקדם במשימות בהיעדרו אינו יכול להתפנות לניהול והנהגת הצוות.

ניהול צוות דורש זמן לחשיבה, תכנון, בניית תשתיות , מעקב ובקרה אחר הביצועים.

עובדים שתלויים בכל צעד עתידי במנהל שלהם מרגישים כבולים וכבויים.

מנהל המנסה להחזיק אצלו את כל המשימות, לעשות בעצמו את מה שהיה רגיל, יצטרך לעבוד הרבה יותר שעות כדי להספיק להיות בכל מקום.   המפתח להצלחה ניהולית הוא לבנות צוות שיודע לרוץ לבד.  שמספק כלים שיאפשרו להם לפעול באופן עצמאי וללא תלות במנהל, להתקדם לבד בקצב שלהם כדי למנוע האטה וצווארי בקבוק.

בסקר שעשיתי בקרב מספר מנהלים במספר ארגונים העידו המנהלים כי המעבר מעובד למנהל אילץ אותם לשנות כ- 70%  מסדר היום שלהם.   אם לפני כן הם עסקו בדבר שבו הם טובים, תחום שלמדו והתמחו בו כמו מנהל תפעול, מנהל כספים, מנהל שיווק וכו'

הקידום לתפקיד ניהולי הציב בפניהם אתגר חדש: לעזוב מוקד כוח מוכר, וודאי, שבו אתה המצטיין ולהיזרק לאוקיאנוס ענק של אי וודאות. וממקום בטוח של ניהול פרויקטים לתחום חדש של ניהול והנעת עובדים.

פתאום הדרישות של ייצור שפה ארגונית, הנעת עובדים, התמודדות עם התנגדויות – תחומים שלא הכיר עסק בהם קודם – הופכים להיות ליבת העשייה וצרכן הזמן העיקרי.

 

מעברים לעמדות ניהול בכירות הם טבעיים, תואמים את הרצון והיכולות של אותם אנשים.

והשאלה – איך עושים את המעבר בצורה המיטבית?

איך משנים תפקוד מחבר צוות למנהל של אותו צוות.

ובקיצור, איך לומדים את שפת הניהול,  איך נהיים מנהלים מוצלחים?

 

אז ריכזתי את 6 הטיפים המנצחים מאותם מנהלים שעשו והתמודדו עם השינוי:

  1. קביעת מדדים ומה יהווה הצלחה.
  2. התמקדות – לשים את הפוקוס על רשימה מצומצמת ומשמעותית של הדברים החשובים באמת, "האבנים הגדולות".
  3. תעדוף משימות – מה עובד בסדר ומה עולה באש?  אבחנה בין דחוף /בהול לבין מה שחשוב באמת ומקדם את מטרות העל.
  4. האצלת סמכויות – לדעת לשחרר ולהעביר אחריות לאחרים – בדיוק כמו שהיית רוצה לקבל בתפקידך כחבר צוות.
  5. כדי להמריא צריך לשחרר מטען עודף – לאמץ חדשנות ותעוזה. לטעות זה אנושי. להעז לשחרר דפוסי חשיבה מקובעים.
  6. ואחרון – בונוס –  הרבה הקשבה לסובבים אותך. הם חבריך, הם רוצים בהצלחתך ויש להם הרבה מה לתרום.

 

 

שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן