התוספת שתופסת – מאמר שהתפרסם בעיתון המקצועי לסוכני הביטוח "עדיף" 2.9.15
על עתידם של סוכני הביטוח נשמעים לאחרונה קולות רבים, פנימיים וחיצוניים, הרואים בתהליכי הרגולציה את סוף הענף המסורתי.
מול אלו הרואים שחורות, יש גם אנשי ביטוח שסבורים כי השינויים בענף הם הזדמנות לשינוי ולצמיחה.
בזמנים אלו –שמידע רודף מידע, שמועה רודפת שמועה, דיסאינפורמציה רבה זורמת בתקשורת- צריך כלים נכונים ומבוססים כדי לראות טוב יותר את העתיד מבעד לענני האבק, ענני אי-הוודאות.
מהו ידע? מהו ניתוח מגמות העתיד?
סוכני ביטוח שרוצים לשרוד ולהתפתח, להיות רלוונטים וריווחיים גם בעתיד – צריכים להכנס לתהליך של למידה!
ומהי למידה?
למידה זה להיות ערניים ולהיות וסקרנים.
למידה זה איסוף מתמיד של נתונים, כתבות, חומר מקצועי היוצא בתחום הביטוח.
למידה זו גם השתתפות בכנסים והשתלמויות מקצועיות, השתלבות בפורומים מקצועיים ברשתות החברתיות ויצירת שתופי פעולה קולגות. זו פעילות היוצרת הפרייה הדדית.
למידת עמיתים היא הסוד והמפתח להצלחה. חלק מהדברים האיכותיים ביותר אינם כתובים רשמית בשום מקום.
אני שומעת אותם בסדנאות עם סוכנים, בקבוצות ווטסאפ ובמינגלינג החברתי בארועים מקצועיים. אלו הם הסודות האמיתיים, זוהי התורה שבעל פה, זו העוברת מפה לאוזן.
ללמוד זה להיות מקצוען בכל תחומי הביטוח.
להבין לעומק את השינויים בחוקים ובתקנות החדשות, להכיר את מגמות הרגולציה. (מושג אופנתי לאחרונה).
ללמוד זו היכולת לראות לפני כולם את כיווני הזרימה, לאן נושבת הרוח.
לנתח את המגמות, השווקים, האיומים וההזדמנויות.
ללמוד זה להיות ראשונים וחלוצים ביישום התקנות ולתרגם אותן לשפה של מכירת מוצרים רלוונטים, חדשנים וריווחיים.
התפיסה ההוליסטית : "סוכן הביטוח "2030 יצטרך לספק כל הפתרונות הביטוחיים ולייצר מטריית הגנה ללקוחותיו.
רק סוכן שלומד ורוכש את הידע יוכל להתאים עצמו בקלות רבה למציאות המשתנה.
צריך להסכים ולהבין את הדבר הבסיסי: גם בעולם העתידי- מקומו וחשיבותו של סוכן הביטוח לא ייעלמו!
התפקיד ישנה צורה וילבש צורה חדשה – כזו שתתאים למציאות.
כאן עולה עניין המבוטחים – מיהם המבוטחים העתידיים שלנו?
ציבור המבוטחים העתידי הוא ציבור אינטליגנטי, המצפה לפתרונות כוללים וחכמים הנותנים תשובות לצרכים המשתנים.
דרכי התקשורת עם ציבור המבוטחים העתידי, הצעירים של היום, שונה בתכלית ומתבסס על שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.
קיימת דרישה למתן פתרונות מהירים ויעילים.
זהו ציבור חכם יותר, מבין יותר ומעורב יותר. ציבור שיהיה מוכן לשלם עבור פתרון הוליסטי איכותי, כזה שיתן מענה הולם למצבים משתנים.
רק 10% מהזמן של סוכן הביטוח מושקע במכירה
הידעתם כי סוכני ביטוח משקיעים בממוצע רק 10% מזמן עבודתם בפעילות של מכירה נטו???
שאר הזמן מוקדש לדברים שמסביב.
מעבודת השטח שלי, אני יכולה להעיד ולאשר את ממצאי הסקר שפורסם לאחרונה ע"י הלשכה.
על פי אותו סקר מרבית הסוכנים משקיעים למעלה מ -50% מזמנם בתפעול המשרד.
תתארו לכם איזו חגיגה תהיה לנו אם נקדיש – ממחר – 20-30% מזמננו למכירות בפועל.
שהרי בלי מכירות אין עתיד.
סוכן הביטוח 2030 יתמקד במכירה והכרת לקוחותיו באופן אישי ומקצועי . משימתו תהיה לספק להם בצורה מדויקת את מכלול הפתרונות הביטוחיים המתאימים להם ביותר.
במקביל יצטרך הסוכן העתידי לבנות את משרדו באופן שיתן גיבוי מלא לעבודת השטח ושיהיה ממוקד מכירות.
אני בוחרת לסיים בדוגמא טובה:
סוכנות ביטוח גדולה ומובילה הנמצאת איתי בקשר הדוק, מתאפיינת במנהל היודע להגיב במהירות.
הוא קודם כל איש מודיעין. אוסף מידע, קולט את המגמות, מבין את השנויים, מפתח מוצרים המתאימים לתקנות הרגולציה. הוא אינו מסתפק בידע שלו. הוא מלמד ומספק לסוכנים כלים חזקים וייחודיים להתמודדות מוצלחת.
חלקכם בוודאי מזהים את אותם המנהלים הפועלים בדרכים אלו.
אותם מנהלים מאמינים כי כדי להצליח צריך להיות שונה, ייחודי ובולט.
הם לא מפחדים ללכת נגד הזרם, לעיתים הם פרובוקטיבים, עושים את מה שצריך ולא את מה שנוח.
חהם מעצבנים את חברות הביטוח, אבל אלו דווקא רצות אחריהם ורוצות אותם.
מיומנויות ניהול של סוכן 2030 אותם ניתן לרכוש ולתרגל באימון העסקי במודל הייחודי שפיתחתי:
-
ניהול זמן אפקטיבי – להקדיש יותר זמן לתכנון ולא לתת לדברים השוטפים לשטוף אותך.
-
משרד מוכר – כל הצוות המשרד חושב ומודע לצורך בפעילות שיווקית.
-
תפעול back office חזק ויעיל.
-
תחזוקת קשר עם הלקוח – יצירת קשר חם ואישי, התמצאות בפרטים האישיים ותגובה מהירה.
-
כוח קומנדו- יכולת מהירה לזוז, להגיב לשינויים, לצפות מגמות ולהתסער.