רינה מומחית בתחומה.תמיד למדה, התפתחה ורכשה ידע רב בתחום המיקצועי שבו היא עוסקת, אבל אף אחד לא הכין אותה לניהול.
כיצד נכנסים לעבודה? מה עושים בשבוע הראשון? איך תופסים מנהיגות מול אנשים שרק אתמול היו החברים שלך, קולגות, צחקתם ביחד ליד מכונת הקפה. וכעת, היא נדרשת לתת להם משימות, לתעדף ולהעריך את הביצועים שלהם, לדרוש עמידה ביעדים ולעודד אצלם שייכות ועבודת צוות.
המנהלים שלה מצפים לתפקוד מיטבי. 100 ימי החסד הסתיימו, אך התפוקות לא הגיעו כמצופה.
המערכת דוהרת קדימה, השוטף מעסיק את כולם ואף אחד לא דואג להכשיר את רינה לתפקיד החדש – איך להיות מנהלת.
כי ניהול זה מקצוע!
מנהלת משאבי אנוש ששמה לב לקשיי ההתחלה פנתה אלי במטרה שאחנוך את המנהלת החדשה כדי להקנות לה את מיומנויות הניהול שחסרות.
מנהל ששואף להצליח ולהשיג תוצאות משופרות חייב לפתח מיומנויות חדשות ורלבנטיות של ניהול ומנהיגות.
האימון האישי מאפשר לכל מנהל לעצב את התמונה הניהולית המיטבית, להגדיר מטרות ולקבל כלים כדי להגיע אל המקום בו הוא שואף להיות.
מנטורינג למנהלים היא תוכנית המותאמת אישית לצרכים של מנהל כדי לחסוך זמן למידה, טעויות ושחיקה שגוזלים מהארגון הרבה מאמץ, זמן וכסף.
התוכנית מאפשרת למנהל לחזק את הבטחון העצמי ולמצב עצמו בביטחון מול הצוות כדי להשיג את המטרות ולעמוד ביעדים.
אימון אישי למנהלים – עוברים יחד את הנהר
אימון מנהלים – הצלחה ניהולית בעולם משובש – הנושאים בהם נתמקד:
- כניסה ברגל ימין לתפקיד החדש – תפיסת תפקיד והתמקמות נכונה מול הצוות. "התחלה בטוחה תקרין על כל הקדנציה". בניית מאגר החוזקות האישיות, מהו ה- DNA הייחודי שאתה מביא איתך לתפקיד.
- תקשורת ניהולית אפקטיבית – סמכותיות, מנהיגות, הובלה – הידברות , רתימה לעבר מטרות משותפות, התמודדות עם שחיקה והנעת עובדים, מוטיבציה.
- מטרות ויעדים – תוכנית עבודה שיטתית, מיקוד בתוצאות לטווח ארוך, בינוני וקצר. שיטות למעקב ובקרה.
- ניהול זמן ותעדוף משימות – אבחנה בין חשוב מול דחוף, אסטרטגיית האבנים הגדולות. זיהוי "שודדי הזמן". איך לוקחים שליטה על הזמן, איך מפסיקים לכבות שריפות.
- משוב, הערכה והעצמת עובדים – המשוב ככלי ניהולי לשיפור ביצועים אישיים וארגוניים.
- הגדרה וקביעת שגרות ניהול מקדמות – מהן שגרות ניהול, כיצד הן מקדמות את המערכת, שפה ארגונית אחידה ומובנת. כלים לניהול מיטבי של צוות. (ניהול ישיבת צוות אפקטיבית, שיחה משמעותית עם עובד וכו').
- סגנונות תקשורת וניהול – לדבר ב-4 שפות – איך להניע ולהשפיע, איך לתקשר עם כל אחד בתדר האישי.
- להפוך עובדים לאוהדים – כיצד מגבירים מוטיבציה ומייצרים תחושת שייכות ומחויבות. מהם הסודות לשימור והנעת עובדים.
- ניהול מו"מ, פתרון קונפליקטים וטיפול בהתנגדויות – הופכים משברים להזדמנויות של צמיחה.
- ניתוח אירוע – צמיחה מתוך ההתנסויות – כלים להתמודדות עם דילמות ומצבים מורכבים שעולים במהלך העבודה.
- לימוד ותרגול מיומנויות ניהול ומנהיגות, גישות חדשניות להצלחה והטמעה.
- קשר אישי מעצים – בין המפגשים ממשיכים לעבוד ולהתקדם – תקשורת פתוחה וישירה וזמינות בין המפגשים.
- הגברת הביטחון ותחושת המסוגלות –גורם מקצועי חיצוני המסייע בהתבוננות נקייה ובלתי מעורבת, היכולת לשתף גם בקשיים ולחשוף נקודות תורפה ע"מ לצמוח מתוך הכאב (כמו גם מתוך ההצלחות).
- מדיבורים למעשים – דגש על למידה בתנועה – המתאמן מתרגל את הכלים הניהוליים ומביא את התובנות לדיון במפגש הבא.