הגבול הדק: הבחנה בין ניהול טוב לניהול כושל

למנהלים תפקיד מכריע בהצלחת הארגון, שכן הם אחראים להוביל ולהנחות את הצוות שלהם להשגת מטרות ויעדים ספציפיים.

עם זאת, לא כל המנהלים נוצרו שווים ולהבדיל בין מנהל טוב לרע יכול להיות השפעה משמעותית על הביצועים והמורל של הצוות. 

מנהל טוב מסוגל להוביל ולעורר השראה בצוות שלו, לתקשר ביעילות, לספק אוטונומיה ומשאבים ולהסתגל לנסיבות משתנות.

מצד שני, מנהל גרוע יכול ליצור בלבול, חוסר אמון והפחתת מוטיבציה בקרב הצוות שלו באמצעות מנהיגות לקויה, תקשורת וניהול מיקרו.

 

5 המאפיינים לניהול טוב

מנהל טוב יכול להתאפיין במספר תכונות, כולל:

1.כישורי מנהיגות חזקים: מנהל טוב מסוגל להוביל בדוגמה, לעורר ולהניע את הצוות שלו ולקבל החלטות קשות בעת הצורך.
2.תקשורת טובה: מנהל טוב מסוגל לתקשר בבירור ציפיות, יעדים ומשוב לצוות שלו.
3.העצמה: מנהל טוב נותן לצוות שלו את האוטונומיה והמשאבים הדרושים להם כדי להצליח. הם סומכים על היכולות של הצוות שלהם ומעודדים אותם לקחת בעלות על עבודתם.
4.גמישות: מנהל טוב מסוגל להסתגל לנסיבות משתנות ופתוח לרעיונות ולדרכים חדשות לעשות דברים.
5. מוסר עבודה חזק: מנהל טוב מוביל בדוגמה ומציב סטנדרטים גבוהים לעצמו ולצוות שלו.

 

5 המאפיינים לניהול גרוע

מצד שני, מנהל גרוע יכול להתאפיין במספר תכונות, כולל:
1. כישורי מנהיגות גרועים: מנהל גרוע אינו מסוגל להוביל או לעורר השראה בצוות שלו, ועלול לקבל החלטות גרועות שמשפיעות לרעה על הצוות.
2. תקשורת לקויה: מנהל גרוע אינו מסוגל או לא מוכן לתקשר בצורה יעילה עם הצוות שלו, מה שגורם לבלבול, חוסר אמון וחוסר כיוון.
3. ניהול מיקרו: מנהל גרוע שולט יתר על המידה ואינו סומך על הצוות שלו שיבצע את עבודתו.
4. חוסר גמישות: מנהל גרוע עמיד בפני שינויים ואינו מוכן לשקול רעיונות או נקודות מבט חדשות.
5. חוסר מוסר עבודה: מנהל גרוע נותן דוגמה גרועה לצוות שלו בכך שהוא לא משקיע את המאמץ הדרוש או מחזיק את עצמו באותם סטנדרטים כמו הצוות שלו.
ראוי לציין שאף אחד לא מושלם ומנהל טוב יכול לעבור יום רע או לעשות טעויות, אבל בסך הכל מנהלים טובים מסוגלים להוביל, לתקשר ולהעצים את הצוות שלהם בצורה יעילה.

 

אחת האבחנות המרכזיות בין ניהול טוב לניהול כושל באה לידי ביטוי באופן הגדרה והצבת מטרות ויעדים והיכולת לתקשר אותן בברור לכל הגורמים בארגון.

לפניך כלי שיסייע לך לבחון את נקודות החוזק והחולשה בתחום זה כדי לאפשר תוכנית הבראה ממוקדת ויעילה.

 

השאלון הבא יעזור לך לאבחן את הפערים בין הרצוי למצוי בדרך הגדרה והצבת המטרות והיעדים האישיים והארגוניים שלך.
שאלון שיעזור לך לשדרג את כישורי הניהול שלך

 

שאלות בנושא מטרות ויעדים

1. האם יש לך מטרות אישיות ועסקיות מוגדרות ורשומות?

2. איך אתה מודד התקדמות לקראת המטרות שלך?

3. איך אתה שומר על מוטיבציה להשיג את המטרות שלך?

4. איך אתה מתמודד עם נסיגות או מכשולים כשאתה פועל לקראת המטרות שלך?

5. כיצד אתה משתף אחרים, כמו משפחה, חברים או עמיתים, בהגדרת המטרות שלך ובהשגתן?

6. באיזו תדירות אתה ועמיתיך מקבלים משוב על התקדמות לקראת השגת היעדים?

7. באיזו תדירות אתה מקבל הדרכה או תמיכה לגבי הצבת יעדים והשגת יעדים?

8. איך אתם חוגגים ומכירים בהישגים שלכם כשאתם מגיעים ליעדים שלכם?

9. איך אתה משתמש בטכנולוגיה או בכלים כדי לעזור לך להגדיר ולהשיג את המטרות שלך?

10. האם יש לך דרך מובנית לתכנון מטרות ויעדים ועבודה עם תוכנית עבודה שנתית מאורגנת ומסודרת?

 

אנחנו כאן בשבילך – פתחנו דרך ברורה להצבת יעדים ומימושם,

דרך שמביאה לפריצת גבולות אישיים, עסקיים, כלכליים, וגם בזוגיות, בריאות, דימוי עצמי ומערכות יחסים

 

שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן