אנשים זה כל הסיפור

עובדים לא נוטשים  ארגונים, הם עוזבים מנהלים!
(או  – איך להפוך את העובדים לאוהדים!)

 

בחודש האחרון הגיעו אלי במקביל פניות של בעלי  עסקים קטנים וגם מנהלי חברות גדולות בבקשה לקבל עצה כיצד מתמודדים עם גל של עזיבת  עובדים.
כשזה עובד אחד שעוזב את הארגון….אפשר לומר שזוהי
בעיה מקומית, אולי אישית של העובד.
כאשר מספר עובדים עוזבים ארגון או מחלקה מסוימת בפרק
זמן קצר הדבר מחייב מחשבה ואף נקיטת צעדים כדי למנוע המשך זליגה של ההון האנושי.
ההון האנושי הוא המשאב היקר ביותר בעסק שלכם.
הרבה זמן, משאבים, אנרגיה וכסף מושקעים כדי למיין,
לגייס, לחנוך, ללמד ולהפוך עובד חדש למקצוען.
ואז….איזו הפתעה!  הוא עובר למקום אחר, על פי רוב לאחד המתחרים  שלכם.
הציעו לעובד הטוב שלך כמה שקלים יותר….
אצל דור ה-Y זה כבר משתכלל:  לא רק  עניין של כסף, אלא גם נוחות, יוקרה ופינוקים.
התגמול הכספי הוא לא כל הסיפור!
אני מאמנת עשרות עסקים ופוגשת top talents,  חוקרת תרבות ארגונית ומשתתפת בכנסים והרצאות של טובי המומחים בתחום.
היום ברור לי כי המפתח לשימור עובדים הוא לא רק  התגמול הכספי.
המשכורת היא רק הסיבה השלישית שבגללה עובדים טובים  עוזבים מקומות עבודה.
הסיבה הראשונה – יחס והתייחסות.
והסיבה השנייה – העדר סביבת עבודה תומכת ומפרגנת.
עובדים רוצים שירגישו אותם, שיקשיבו להם, הוקרה ושיקבלו  את האפשרות להביא לידי ביטוי את החוזקות שלהם.
עובדים רוצים שיהיה בשביל מה לקום בבוקר, לראות אופק  של התפתחות אישית ומקצועית.
ניתוחים כלכליים מצביעים תמיד על כך כי ההשקעה בכוח  אדם הינה הזולה ביותר והמשתלמת ביותר.

 

תקשורת = הצלחה!

תקשורת אפקטיבית בארגון מאפשרת לכל עובד לבוא לידי  ביטוי ולהרגיש שייך.
תקשורת אפקטיבית מאתרת את הצרכים של העובדים ולא  משאירה אותם כעוסים וטעונים.
תקשורת אפקטיבית – מקדימה תרופה למכה.

 

עובד מצטיין – קווים לדמותו:

דמיינו לעצמכם מפגש עם העובד המיטבי , הטוב ביותר שהיה  לכם אי פעם. 
מה הופך אותו להיות "עובד מעולה"?   מה  בדברים שעשה משאיר חותם משמעותי כל כך?
איך הוא נראה?   איך הוא מדבר?   איך הוא גורם לכם להרגיש?    איזה ערך
ייחודי הוא מביא לארגון?
איך גורמים לעובדים נוספים להיות כאלה?   מה צריך לעשות כדי שזה יקרה?
בואו נבחן מה העובד המצטיין רוצה מכם – למה שיבוא  דווקא אליכם?
מה לדעתכם יגרום לעובד מצטיין (זה שאנו מכנים אותו  "אוהד")  להשאר אצלכם לאורך זמן?

 

8 מדדים לבחינת חוסן ארגוני

דברנו על תחלופת עובדים מוגזמת בארגונים רבים.
דברנו על כך שעובד אידיאלי יהיה כזה רק אם נדע  לבנות אותו.
להלן שאלות לבחינת החוסן הארגוני מנקודת מבטם של  העובדים.
מזמינה כל אחד מכם המנהלים לתת לעצמו את התשובות.  כן או לא.
מה העובדים שלך היו אומרים?  מה הם חושבים?
1.האם אני יודע מה  מצופה ממני בעבודה?
2.האם יש לי את הכלים  שיסייעו לי לעשות את עבודתי כראוי?
3.האם יש לי ה-ז-ד-מ-נ-ו-ת  לעשות דברים שבהם אני מצוין – יום יום?
4.בשבוע האחרון, האם  זכיתי לקבל הכרה +הוקרה  על עבודתי  שבוצעה כראוי?
5.האם למנהל שלי אכפת  ממני כאדם?
6.האם יש מישהו  בעבודה שמעודד את ההתפתחות המקצועית שלי?
7.בעבודה – האם  דעותיי נלקחות בחשבון?
8. האם אני מרגיש שעבודתי תורמת לשליחות הארגונית?

 

סיכום:

עובדים לא עוזבים ארגונים. עובדים עוזבים מנהלים.
עובדים לא עוזבים בגלל שכר.
עובדים עוזבים בגלל חוסר יחס ואי הכרה ביכולות שלהם.
"איך בונים ספינה?
"אוספים אנשים ונוטעים בהם את האהבה והכמיהה  לים הרחב, הגדול והאינסופי.
ולא אוספים אנשים ואומרים להם לאסוף עצים, להכין  תכנית ולבנות ספינה"

 

ונחזור למגרש הספורטיבי….. 

 

מה ההבדל בין אוהד (בכדורסל או כדורגל) לבין סתם  אדם שבא לצפות במשחק ?
אוהדים קונים כרטיסים מראש, מנוי לכל העונה- הם  מחויבים. מתחייבים לטווח ארוך.
הם לא מתלבטים כל פעם אם כדאי לבוא היום למשחק  או להשאר בבית?
אוהדים מתייצבים במשחק בכל מקום , בכל זמן ובכל  תנאי מזג אויר- גם כשגשום או סגרירי.
הם לא נותנים לתנאים הסביבתיים להשפיע עליהם. הם  מונעים ע"י מוטיבציה פנימית חזקה.
אוהדים נותנים רוח גבית לשחקנים שעל המגרש-הם  נותנים להם תמיכה ופרגון.
הם אוהבים אותם ומאמינים בהם!
תדמיינו את טריבונת האוהדים של קבוצת ספורט – כולם  לבושים בתלבושת אחידה עם הסמלים והצבעים של הנבחרת שלהם- יש להם גאוות יחידה.
עובדים כאלו אנחנו רוצים! שהופכים להיות אוהדים,  כאלו אנחנו רוצים וצריכים במשרד.

 

 אימון מנהלים –
איך לגייס את העובדים הנכונים, לחנוך אותם כדי לשמרם בארגון, שיטות לתגמול והנעת עובדים.

 

gr_managers-page-001

הזמן כעת
שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן