ניהול הזמן שלי – איזון בין P לPC
אוטוטו מסתיים עוד שבוע- הרבה סדנאות, הרבה אימונים אישיים והרבה תהליכים של פיתוח צוותים במשרדים.
המון סיפוק, המון גאווה, המון פירגון , המון פידבקים של האנשים שמביעים שביעות רצון ומציינים את ההתקדמות והשינויים שהם חווים כמנהלים, כחלק מצוות של משרד או ארגון, ובכלל – כבני אדם.
ואני עם עצמי, מנסה לשמור על האיזון בין פעילויות הנקראות P (PRODUCTION) לבין פעילויות הנקראות PC (PRODUCTION CAPACITY).
הראשונות P -עשייה = מכירות, תוצאות, ייצור, פיתרון בעיות – התמקדות בכאן ועכשיו, בטווח הקצר.
הקטגוריה השניה- PC – פיתוח = למידה, אימון והדרכה, תכנון, שיפור היכולות, בניית תשתיות, הכנה, משוב, יחסי אנוש – התמקדות בטווח ארוך, מניעה ומילוי מצברי האנרגיה (Emotional Bank Account)
אני בטוחה שכל אחד ואחת מכם מרגיש לפעמים כמוני, איך שהזמן בורח לנו מתחת לידיים….וכמה קשה להבחין בין העיקר לתפל, וכמה מאתגר לנהל את כל המשימות ולאזן בין כל התחומים, כולל בין החיים האישיים והעסקיים.
כאשר אנחנו עובדים באימון עסקי על ניהול זמן עם מנהלים – אנו מרעננים את העקרונות של ניהול זמן, מתרגלם את הכלים האפקטיביים לתעדוף משימות, קובעים מחדש סדרי עדיפויות ובכוח – כי זה הכי קשה – מה אנחנו מעבירים לאחריותם של אנשים אחרים במערכת את הדברים שאין לנו בהם יתרון יחסי (האצלת סמכויות).
אין כאן ניסים, צריך לתרגל ולעבוד קשה ולאורך זמן כדי לשנות הרגלים.
מוזמנים לתרגל:
1. ציינו 3 פעילויות חשובות בעבודתכם.
א. _________________________ 1-10
ב. _________________________ 1-10
ג. _________________________ 1-10
2. ציינו 3 פעילויות חשובות בחייכם מעבר לעבודה:
א. _________________________ 1-10
ב. _________________________ 1-10
ג. _________________________ 1-10
3. תנו ציון 1-10 למידת שביעות הרצון שלכם מן הזמן שאתם מקדישים לכל אחת מהפעילויות
4. עשו ממוצע של הציונים שנתתם לפעילויות בעבודה ומעבר לעבודה.
5. צרו תכנית לשינוי והתאמה.
וזכרו:
1. בגלל שאיננו יודעים מה חשוב לנו באמת, הכל נראה חשוב.
2. בגלל שהכל נראה חשוב, אנחנו עושים הכל.
3. אנשים אחרים רואים שאנחנו עושים הכל ומצפים מאתנו לעשות הכל.
4. בגלל שאנו עסוקים בלעשות הכל, אין לנו זמן לחשוב על מה חשוב לנו.