"אנחנו לפני קטסטרופה נפשית לאומית: חרדה, עצבנות, עצב בדידות".ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, ידיעות אחרונות 13.9.20 (כתבתה של אריאלה איילון)הוא מזהיר מפני ההשלכות הנפשיות הקשות של הגבלות הקורונה בחגים.ד"ר צבי פישל מסביר כי "סגר במהותו שובר לנו את כל מנגנוני ההתמודדות של החיים הרגילים ומציף חרדה, דיכאון, תחושה שהכל סוגר עליך ואין לאן להמלט מסיר הלחץ המשפחתי. 
הסגר בחגים עלול להביא לפגיעה קשה.  תחושה של חוסר אונים מלווה במחשבות כגון לאן עוד הנגיף הזה יוביל אותנו…   דברים שיציפו לדבריו ביתר שאת תחושות של בדידות, לחץ, מתח נפשי וחרדה.
נקודה נוספת שמאיצה ומגבירה את התחושות הקשות הללו היא חוסר האמון בממשלה. תחושה שאין על מי לסמוך, אין מבוגר אחראי שמנהיג את המשבר.  הנחיות סותרות שמישתנות באחת, כללים והגבלות שאינם הגיוניים ואינם ברורים לציבור, מביאים לכך שיש קושי לאכוף את הההגבלות. 
בתוך הסביבה הכאוטית הזו, מציאות מורכבת מעין כמוה,אנו נדרשים לייצר לעצמנו איים של ביטחון ויציבות.
לפתח חוסן אישי, ארגוני וקהילתי כדי להפוך את התקופה המשברית הזאת למקום של התחזקות וצמיחה.
מחקרים מראים שהתמקדות בכוחות הפנימיים והעצמתם, חיזוק תחושת המסוגלות ופיתוח מנגנונים להתמודדות עם שחיקה, מתח וחרדה מאפשרים לאדם לצלוח תקופות מורכבות ואף למנפן לצמיחה והתפתחות.

בניית החוסן האישי והארגוני בתקופה של חוסר וודאות!
כל מנהל, כל הורה, כל אדם צריך מלווה שיתמוך בו ברגעים של משבר.
כדי לתת כוח לאחרים עלינו למצוא מישהו או משהו שיטעין אותנו כל הזמן, אחרת נגמרת לנו הסוללה….  ואז מרגישים שחוקים, חסרי אנרגיה, חסרי סבלנות, עצבניים , כועסים, חוששים, עם מתח, לחץ וחרדות שמנהלות אותנו.
ישנם כלים להתמודדות עם מצבי לחץ, עומס רגשי וחרדה.כלים מעולם הפסיכולוגיה החיובית, האימון, ה- NLP והנשימה.מתוך הנסיון הרב שצברתי בהובלת שינויים בתקופות של אי וודאות, פיתחתי תהליכים אישיים וארגוניים שמטרתם לפתח את החוסן האישי והארגוני. הסדנאות מועברות גם בזום כדי להנגיש את הכלים לכל אדם בכל מקום בזמן הקצר ביותר.
הנושאים המרכזיים בהם נתמקד:

  1. פיתוח החוסן האישי והארגוני בתקופה של אי וודאות. הקניית  ידע על הגורמים המשפיעים על החוסן הנפשי וכיצד ניתן לבנות ולחזק אותו. 
  2. אומנות הפסיכולוגיה החיובית   – ארגז כלים פרקטיים מעולם הפסיכולוגיה החיובית, האימון וה- NLP,  שימוש בטכניקות של דמיון מודרך ונשימה ליצירת בהירות ושקט פנימי.   אופטימיות, חיזוק תחושת המסוגלות והטענת מצברים כדי לחיות באנרגיה גבוהה למרות האיומים החיצוניים.  לימוד   והטמעת כלים מעשיים להתמודדות מעצימה במצבים של חוסר וודאות, שחיקה ומתח.  
  3.  ניהול זמן אפקטיבי בקורונה  – שיטות להתנהלות מיטבית במציאות מישתנה ובתנאים של חסר וודאות. 
  4. תקשורת  מקדמת בזמני מצוקה –  הכלה, הקשבה ואמפתיה – יוצרים סביבות מקדמות ומעצימות כדי לצמוח מתוך אתגר הקורונה.   
  5.  מנהיגות, חדשנות ויוזמה – ממציאים את עצמנו מחדש – כי בעולם לא שפוי, הדרך היחידה לשמור על שפיות היא לזרום ולהתאים את עצמנו לשינויים.  

תעניקו לעצמכם , למשפחה ולעובדים שלכם מתנה ייחודית לחג ולסגר.
מתנה לחיים – חוסן אישי!

צור קשר גילי ראובני

דילוג לתוכן