פירגון והוקרה – הנשק הסודי של כל מנהל

פירגון והוקרה – הנשק הסודי של כל מנהל

70% מהעובדים מרגישים שהמנהלים שלהם לא רואים אותם.

רק 20% מציינים כי הם מקבלים הערכה והוקרה על עבודתם שנעשתה בצורה הטובה.

אותו מחקר מצביע על העובדה כי מרבית העובדים מרגישים שהם לא זוכים להערכה ופירגון במידה שהיו מצפים לה.

יתרה מכך, הם מדגישים כי היו רוצים לקבל יותר הזדמנויות להביא לידי ביטוי את החוזקות שלהם.

 

המנהלים לעומת זאת מרגישים כי הם דווקא כן מפרגנים ומביעים את הערכתם בדרכים שונות ומגוונות.

המסקנה: כאשר הערכה והוקרה לא מתבצעות בצורה הנכונה, הצד השני לא מחשיב את מה ששמע כפירגון.

רכזתי כאן את הכלים למנהלים כיצד לתת "מחמאה אפקטיבית" – כזו שבאמת תעצים, תכניס מוטיבציה, תחזק את העובדים שלכם ותיתן תחושה שמישהו באמת רואה אותם ומעריך את תרומתם הייחודית לארגון.

 

פירגון – מי צריך את זה?

מחקרים עדכניים מצביעים על כך שגורם מספר אחת לשימור עובדים, למניעת שחיקה ולצמצום  נטישת עובדים הוא לא שכר, תנאי עבודה או גורמים חיצוניים חומריים אחרים.

הדבר שעובדים הכי רוצים ממך המנהל הוא לזכות בהערכה והוקרה, להרגיש שרואים אותם, שיש להם מקום לבטא את הרעיונות הייחודיים שלהם ולהביא לידי ביטוי את החוזקות והעוצמות שלהם.

מכאן, פירגון והערכה הם כלי ניהולי והשפעתי רב עוצמה לשימור העובדים הטובים בארגון.

מנהלים שרוצים להצליח, טוב אם ישקיעו בעולם הפירגון שמביא רווח ותשואה גבוהה לשני הצדדים.

 

לפרגן גם מרחוק

מאז פרוץ הקורונה תופעת העבודה מרחוק התרחבה וקבלה לגיטימציה והיא מכניסה למשחק אתגר נוסף.

כיצד לצמצם את תחושת ה"רחוק מהעין רחוק מהלב"?

סקרים מגלים כי עובדים שמבצעים את מרבית עבודתם מהבית מקבלים תחושה של מחסור בפירגון, בהתייחסות אישית ובתשומת לב.  הם חשים שאין מודעות מספקת למאמצים שלהם.

עבודה מהבית הפכה להיות לגיטימית כמו גם משתלמת כלכלית עבור מי שיודע להפעיל אותה נכון.

שובר השוויון הוא היכולת לשמור ולטפח קשר אישי עם העובדים כמו גם  פיתוח יכולת הפירגון והוקרה לאלו שעובדים מרחוק.

ארגונים רבים מאמצים דרך של משלוח מתנות ופינוקים. אלו טובים אולם אינם מחליפים את המילה הטובה.

כוחה של מילה טובה חזק ואפקטיבי יותר מכל תגמול חומרי.

עובד רוצה להרגיש שמישהו רואה ומעריך את המאמץ והתרומה הייחודית שלו.

 

פירגון אפקטיבי מהו ואיך לעשות אותו נכון?

 1. אישי וממוקד – ציינו במדויק מהו ההישג של אותו אדם, מה קידם, במה תרם. מה ראיתם אצלו שהרשים אתכם.

אל תסתפקו באמירות כלליות כגון "עשית עבודה מצוינת" , "אתה אלוף", "כל הכבוד".

וודאו שאתם מבטאים את ההערכה באופן ספציפי ומפרטים מה בדיוק מצא חן בעינכם.

למשל: "אני מלאת הערכה על היכולת שלך לעמוד בלחצים, לנהל את הזמן ולתעדף את המשימות. התנהלותך חסכה לארגון הרבה זמן וכסף".

 

2. פירגון ציבורי או בארבע עינייםאין כאן נכון או לא נכון, יש לשקול כל מיקרה לגופו.

אתם מכירים את האנשים שלכם. תתאימו את דרך הפירגון לאדם עצמו ולסיטואציה. ישנם אנשים שעבורם הודעה פומבית רחבה תהווה כבוד רב ואחרים שזה מאוד יביך אותם ומעדיפים לקבל משוב אישי בארבע עיניים ומכתב הוקרה אותו יוכלו לתלות על המקרר ולהתגאות בו בפני האישה והחברים.

 

3. הוקרה לצוות או הוקרה לאדם הוקרה ציוותית מחזקת את רוח הצוות ומייצרת גאוות יחידה, כל אחד שמח להשתייך לצוות מובחר ואיכותי.  יחד עם זאת, סוג זה של הוקרה אינו בא במקום הפירגון האישי המדגיש התנהגות ספציפית של אדם מסוים. מומלץ להשתמש בשני סוגי ההוקרה ולשלב ביניהם גם פירגון אישי וגם פירגון לכל הצוות / המחלקה.

 

4. טיימינג – אל תחכו לשיחה השבועית, לכנס השנתי, למשוב התקופתי או להזדמנות שבמקרה תתקלו באותו אדם במסדרון. כוחו של פירגון גדול ומשמעותי כאשר מתקיים צמוד לאירוע.

עוצמתו והשפעתו של הפירגון הולכת ונחלשת עם חלוף הזמן. מומלץ "להכות על הברזל החם".

ככל שהזמן עובר העובד עלול להרגיש כי שכחו אותו, לא שמו לב להישגיו ומאמציו, לחוש אכזבה ותסכול.

פירגון קטן בסוף יום עדיף על טכס גדול לאחר הרבה זמן.

מנהלים רבים מאמצים לעצמם הרגל בסוף יום/ שבוע להשקיע מספר דקות ולשלוח פירגון (מייל /ווטסאפ) לעובד מצטיין .

 

פירגון והוקרה הם הנשק הסודי של מנהלים!

זוהי דרך אפקטיבית לשמר עובדים, לחזק תחושת שייכות, להגביר מוטיבציה ולוודא שהעובדים באים כל בוקר עם חיוך.  רוצים להצליח יותר?  אתם חייבים ללמוד לפרגן הרבה ובאופן אפקטיבי.

 

אנחנו מתמחים בשיפור מיומנויות ניהול ופיתוח צוותים.

נשמח לספר לכם עוד על מבחר סדנאות המנהלים שלנו.

  • סדנאות מנהיגות, העצמה ושימור עובדים.
  • סדנאות משוב והערכה ככלי לחיזוק הקשר והמחוברות לארגון.
  • סדנאות ODT לגיבוש צוות, חיזוק שדרת הניהול, שיפור ביצועים עסקיים בדרך חווייתית.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן