טיפים מנצחים לתפקוד מיטבי בגיל השלישי

טיפים מנצחים לתפקוד מיטבי בגיל השלישי

גילי ראובני, מאמנת אישית ועסקית

מלווה אנשים ועסקים בהובלת שינויים , העצמה והתמודדות עם מצבים מורכבים .

הייעוד שלי : לאפשר לאנשים לחיות חיים מלאים, שמחים, להרגיש שיש משמעות , עניין והנאה.

אני מסייעת לאנשים ולארגונים להתחבר לחוזקות, לתשוקות ולמטרות שלהם ולסייע להגשימן.

המוטו שלי הוא: לחלום בגדול, להעיז, להצליח!

אנחנו חיים פעם אחת, זו לא החזרה הגנרלית. 

השאיפה של כל אדם היא לחיות בתשוקה! בעוצמה!

 

בשנים האחרונות אני מלווה  מנהלים שעוסקים בגיל השלישי (מנהלים של בתים סיעודיים, דיור מוגן וענפים בקבוצים וברשויות שמפתחים תעסוקה כמו גם פעילויות פנאי לגיל השלישי והרביעי) .

מעבירה סדנאות לקראת היציאה לגמלאות – איך לעצב לעצמך סדר יום משמעותי ומאוזן, איך לג’נגל בין הסבתאות לבין הרצון לזמן לעצמי, איך להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמך.

 באתר שלי תוכלו למצוא טיפים להתנהלות אפקטיבית בגיל השלישי ומאמרים ייחודיים לתקופת הקורונה.

 

אנשים מבוגרים , הגיל השלישי, מהווים את האוכלוסייה עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר.

משבר הקורונה מייצר מציאות חדשה וצורך ללמוד מהר ולהגיב תוך כדי תנועה.

ניתן לקבוע עובדתית כי בגיל המבוגר ההתמודדות מורכבת יותר.

 

הקורונה סגרה את כולנו בבתים ועכשיו כשמתחילים לשחרר את הסגר אסור לשכוח שיש עדיין אנשים שימשיכו להיות סגורים בבית… אולי גם אחרי כשתגמר המגיפה.
נקודת המוצא של הדברים שאותם אני מקדמת כי אנחנו רק בתחילת המסע.

עד עכשיו היה יותר ברור, הגבלות, גבולות ברורים, הנחיות מלמעלה.

היציאה מהקורונה מציבה בפנינו הרבה מאוד קשיים ואתגרים ועל אחת כמה וכמה בגיל השלישי.

 

האם ומתי נוכל להיפגש עם הילדים והנכדים?

כמה מרחק שומרים?    נוגעים, מתחבקים או לא?

ועוד המון התלבטויות… שדווקא ביציאה מהקורונה, כשמתחיל להיפתח כמו בישראל, כל אחד צריך להיות מאוד קשוב ומחובר לעצמו ולקבל החלטות אישיות לגביהן – מה מתאים לי ומה לא, באיזה קצב? לא להשוות את עצמי לאחרים, לסמוך על האינטואיציה.

 

אז אתם מוזמנים להצטרף, להשתתף ובעיקר לקחת כמה שיותר מידע שיעזור לכם לשמור על עצמכם וכילדים /בנים של…

לטפל ולשמור על ההורים והיקרים מכל בכושר ובאושר.

 

 נחזור בקצרה על חלק מהאתגרים , הבעיות והקשיים שאפיינו את תקופת הקורונה בכלל ועם הגיל השלישי בפרט:

 

  • בידוד – מהמשפחה, מהקהילה
  • פחד- הקורונה בגלל אי הידיעה , בגלל שאין עדיין חיסון מוגדר, מייצרת פחד, איום.
  • איבוד עצמאות /תלות– אנשים בבית מבלי יכולת לצאת ולנהל את חייהם (ממש מעצר בית)
  • כתוצאה מכך מבוגרים הופכים להיות תלויים בגורמים חיצוניים /מטווחים בקשר היום יומי עם העולם החיצון.
  • תחושת חוסר מסוגלות
  • קושי בתחום הדיגיטלי שמונע מרבים מהם להנות ולהסתייע באמצעים הדיגיטלים החלופיים.
  • שיעמום, שבירת סדר יום ושגרה
  • בריאות – חשש להגיע למרפאות ובתי חולים כדי לא להדבק בחיידק הקורונה.
  • עזרה בבית – שלא הייתה
  • חוגים ופעילויות פנאי ומפגשים חברתיים שהתבטלו

 

 

אלו הם הקשיים והבעיות עימם האוכלוסייה המבוגרת מתמודדת כבר חודשיים.

אם אנחנו מקבלים את עיקרי הדברים שנרשמו, נשאלת השאלה האם ומה ניתן לעשות כדי לצמצם את אפקט הקורונה על היבטיו השונים בהתייחסות לאוכלוסייה המבוגרת.

 

 

 פתרונות – מה ניתן וכדאי לעשות

 

אנחנו נמצאים עדיין בתקופת הקורונה וגם היציאה תהיה ארוכה במיוחד לגיל השלישי.

תהליך “החזרה לשגרה”…אנו עדיין בראשיתו של מסע ארוך ומאתגר.

המשמעות: הדברים יהיו פחות ברורים. עד עכשיו היו הנחיות וגבולות ברורים, כעת כל אחד נדרש להקשיב לקול הפנימי של עצמו ולקבל החלטות באופן אישי ועצמאי : חוזרים לעבודה או לא, נפגשים עם הנכדים , איזה מרחק שומרים ועוד

 

  • לחבר את האוכלוסייה המבוגרת לטכנולוגיה ואמצעים דיגיטליים לשיפור התקשורת, התפעול והתפקוד. 
  • איך להפוך את משבר הקורונה להזדמנות ולשמר את הקשרים הטובים שנוצרו עם המשפחות והקהילה.
  • לסייע ביצירת “מיני-שיגרה” מעניינת לטווח הקצר והבינוני.

 

 כמה טיפים שיסייעו ליצור חיים טובים ומאושרים – בקורונה ואחריה.

  • לצמצם צפייה בחדשות !    על פי רוב מהדורות החדשות ממוחזרות. השיטה של תחנות השידור היא לייצר מתח מתמיד כדי להשאיר אתכם צמודים למסך. בפועל, אין חדש. מומלץ לקבוע פעמיים ביום כדי לראות מהדורת חדשות ולהתעדכן.

רוצים לצפות בטלוויזיה – יש סרטים, ספורט, טבע ועוד.

 

שמירה על קשרים חברתיים עם המשפחה והחבריםתזמו קשר, אל תחכו שמישהו אחר יתקשר אליכם, צרו קשר לשיחת חולין.  אל תהססו, רבים מציינים בפני שהם לא רוצים להפריע….לא רוצים להוות מטרד ומעמסה….

אנשים אוהבים אתכם.  אתם חשובים ומשמעותיים. ביחד שלנו נותן הרבה כוח ואנרגיה חיובית.  (יש אפשרות לשימוש באמצעים מקוונים כגון טלפונים, ווטסאפ, פייסבוק,  שיחות וידיאו, זום וכד).

העבירו מסרים הומוריסטיים. תציעו סיוע, כל אחד בהתאם ליכולותיו, תשמרו על קשר אמיץ עם החברים

תתעניינו בכנות בשלומם של האנשים החשובים לכם. וכל הזמן לעודד ולפרגן לחברים.

אל תשכחו ליהנות – ניתן להנות גם מהרבה דברים קטנים שאפשר לעשות בבית לבד ועם בני משפחה! המחן דברים בבית שתמיד רציתם לעשות ולא היה לכם זמן.

תנועה /פעילות גופנית – מה דעתכם להפוך את השטיח /הסלון לחדר כושר.

תנצלו זמן איכות עם המשפחה – פעילויות משותפות כמו אפייה, ציור, ערב משחקי שולחן, ועוד.

היסטוריה משפחתית – זה זמן טוב לעשות סדר באלבומים , להראות אותם לילדים ולנכדים ולספר היסטוריה משפחתית. (לסרוק תמונות)

תפעול מחשב ומדיה דיגיטלית – העולם מתחלק לשניים: אלו שיודעים וזה זורם להם ואלו שלא יודעים וצריכים עזרה. אל תתביישו לקחת לעצמכם עזרה, מישהו שיתמוך בכם דיגטלית.  המאמץ הקטן הזה יאפשר לכם קשר נרחב עם אנשים ויפתח עולמות שונים.