חוסן אישי בגיל השלישי

פיתוח החוסן האישי

הגדרת החוסן האישי עבורי זו היכולת של כל אחד מאתנו להתמודד עם הקשיים והאתגרים שהחיים מציבים בפניו.

גם אנשים מבוגרים שראו הכל ועשו הכל ועמדו במבחנים רבים במהלך חייהם צריכים לבנות ולתחזק את החוסן האישי שמאפשר חיים טובים יותר, מלאים יותר, מעניינים יותר.

 

כמאמנת אישית אני עובדת עם אנשים בגיל השלישי הן בתכנון היציאה לגמלאות והן במתן תוכן ומשמעות לחיים.

התפיסה שלי היא שהחיים בגיל השלישי לא נגמרים אלא מהווים צומת של הזדמנויות לעשייה מבורכת וזמן למימוש חלומות שצברנו לאורך השנים.

 

חוסן אישי נמדד ביכולת של אנשים להגדיר מטרות, ביכולת ללמוד דברים חדשים ולהתפתח כל הזמן, להגדיל מעגלים חברתיים,

לעשות הרבה פעילות גופנית (ספורט, ריקודים, טיולים, טבע ועוד).

לפעילות גופנית מלבד שמירה על כושר גופני יש מרכיב משמעותי בתחזוקה של הכושר המנטלי.

 

מה מסייע לבניית החוסן האישי בגיל השלישי:

קשרים משפחתיים – זה אף פעם לא מאוחר לחזק את הקשרים עם הילדים, הנכדים וקרובי המשפחה, דבר שנותן כוח, עוצמה וביטחון.

שמרו על אופטימיות. איך עושים את זה?

–        הוקרה יומית  – רשמו לעצמכם כל יום מהם הדברים הטובים שיש לכם.

–         פרגון – הפכו את הפירגון לדרך חיים. חפשו את הטוב בכל אחד ובכל דבר ואל תתביישו לומר את זה.

הפרגון זו אנרגיה שחוזרת אליך.

מטרות ויעדים  תשמרו על התשוקה. תייצרו לעצמכם כל הזמן ,גם בגיל השלישי, מטרות ויעדים, דברים שאתם רוצים להגשים.  טיפ: מאמן אישי יעזור לכם לסלול דרך מהירה ונכונה להגשמה.

אנרגיה ומוטיבציה – איך אני מטעין את עצמי

עשייה שטתית ועקבית של אותם דברים שדברנו היא מפתח למוטיבציה ואנרגיה.

הישארו בשליטה – אל תהססו לעשות כל דבר שבד”כ מקנה לכם תחושת שליטה, להיות פעילים, ליזום דברים בבית ובעבודה – אם אתם עובדים, ואולי רק לשטוף כלים.  מה שפועל עבורכם.

 גלו גמישות מחשבתית ויצירתיות – זכרו שיש פתרונות לכל בעיה טכנית, אם אתם לא מצליחים למצוא אותו לבד – היעזרו בסובבים שלכם; חפשו מידע, מצאו אותו – ותעבירו לאחרים.

 

מהם הטיפים שלכם?

רישמו לי ואעלה אותם כאן .