סוכן בלי ביטוח- מאמר בעיתון "עדיף" 6.8.15

סוכן בלי ביטוח

גילי ראובני, מאמנת עסקית העובדת עם לשכת סוכני הביטוח, מציעה פתרון מקורי ויעיל למציאת לקוחות, תוך דאגה לקרובי משפחה באותה נשימה
עבור רבים השנה העברית החדשה אפילו לא נראית באופק. היא מוסווה היטב בתחושת הבטלה הכללית שמאפיינת כל כך את חודש אוגוסט והחופשה הגדולה. עם זאת, דווקא עכשיו כדאי להשקיע בהכנת תכנית מטרות ויעדים לשנת העבודה הבאה.

כך, באחת מפגישות הייעוץ שלי, תוך שקידה על תכנית שנתית מותאמת לצרכי הסוכן, התגלגלה השיחה העסקית לפסים אישיים. והלקוח, סוכן ותיק ומנוסה בתחום, גולל בפני את סיפורו האישי הכואב.

קריסת המשפחה
"אני סוכן ביטוח חיים, כל היום עושה ביטוחים והגנות ללקוחות, מעניק להם כיסויים מפני מחלות קשות, תאונות אישיות ונכויות לא עלינו", הוא פתח, "אבל כמו שאומרים 'הסנדלר הולך יחף'. לפני כשנתיים התגלתה מחלה קשה אצל אחותי, בת 35, נשואה ואם לשלושה ילדים קטנים.

לתדהמתנו, הסתבר שהיא לא היתה מבוטחת כיאות. התרופות להן הזדקקה היו יקרות מאוד ולרוע המזל התברר כי הן אינן כלולות בסל הבריאות ולא בביטוח שהיה לה.

לאחר כמה חודשי טיפול, הורע מצבה של אחותי והיא נאלצה להפסיק לעבוד עקב טיפולים קשים, תופעות לוואי ומצב בריאותי שהלך והחמיר. בתקופה ההיא, מכיוון שלא היה לה ביטוח אובדן הכנסה, נאלצנו לגייס תרומות ולפנות לכל מי שניתן כדי להישאר אותה על הרגליים מבחינה כלכלית. ביום אחד, המשפחה שלה הפכה ממשפחה עצמאית ומתפקדת למשפחה נזקקת ותלויה בגיוס כספים ממקורות חיצוניים.

מצבה הבריאותי של אחותי המשיך להידרדר ובתוך תקופה קצרה מאוד, היא כבר לא יכלה לעמוד על הרגליים ונאלצה להתנייד בכסא גלגלים. בני המשפחה נאלצו לעבור לדיור חלופי בבית מלון, כדי שיוכלו לשפץ את הבית, להגדיל את פתחי הדלתות, להרכיב מעקות ולהתאימו למציאות החדשה.

שוב, כסף רב על שיפוצים, תרופות וטיפולים יקרים, הסעות הלוך וחזור לבתי חולים ורופאים, וכמובן אובדן עצום של ימי עבודה שאף אחד לא לקח בחשבון. המצב הקשה הכניס את כל המשפחה למתח רב, שגרר גם ריבים והביא להתמוטטותה".

הסוכן סיים את סיפורו כשהוא מרכין ראש ומתחמק מיצירת קשר עין. איך יתכן שדווקא הוא, האחראי לבטחונם ולהגנתם של מאות מבוטחים מרוצים, השאיר את הקרובים והיקרים לו ביותר חשופים ופגיעים?

לקוחות מהבית
לפני שאתם רצים לחפש לקוחות במקומות רחוקים, אני ממליצה לכל סוכן ביטוח לעשות בדק בית. לשחרר את תחושת ה"לא נעים לי" ולדרוש, כחלק מהאחריות המקצועית, לבדוק בציציות את הביטוחים הרפואיים של בני המשפחה המורחבת.

יהיה לכם הרבה יותר לא נעים לגלות בזמן אמת של אירוע ביטוחי קיצוני, כמו זה שתיארתי, שלא כיסיתם, לא התרעתם ולא ביטחתם כראוי את קרוביכם.

בילויי הקיץ מזמנים לנו רגעים משותפים רבים עם המשפחה – בים, בבריכה, בחופשה או בבית. אל תחששו לחקור את האנשים הקרובים לכם: אילו כיסויים ביטוחיים יש להם ודרכם לוודא שהם מכוסים, או אולי צריכים להוסיף ביטוח כזה או אחר.
אפשר אפילו לכנס את כל בני המשפחה ולהקדיש שעה לסקירה ולמתן הסברים בנוגע לתמורות ולרגולציות. נכון, כולם יצחקו, יתכן ויהיו הערות עוקצניות וציניות, אולם אלו התנגדויות נפוצות, שאתם כבר מנוסים בלהפיגן.

מניסיון, הרי, אתם יודעים כי בסופו של יום מי שצחק והתנגד לתהליך, הוא זה שיודה ויוקיר אתכם, בדיעבד, לאחר שיקבל מכם ערך.

תחשבו קיץ!
14/7/2015
גילי ראובני, מאמנת עסקית העובדת עם לשכת סוכני הביטוח, מציעה כמה פתרונות מקוריים לשבור את החום, אבל לא את שגרת המכירות
במקום לחשוב בצורה המקובלת של מה אני משווק על מנת למכור, תתמקדו בסוג הערך שהשירות או המוצר שלכם מעניק לדודה? כיצד ישופר אורח חייה בעקבות הפגישה אתכם, באמצעות התאמת הכיסויים הביטוחיים לגיל, למצב המשפחתי ולמצב הבריאותי שלה.

טיפול עצמי

הרבעון אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר הינו תקופה טובה לשים קץ לכאבים, לשים את עצמכם במרכז. הפעילות העסקית איטית יותר – הכל נדחה ל"אחרי החגים".

זה הזמן ללכת לטיפול רפואי או לבדיקה שדחיתם, לעבור ניתוח אסתטי או להגיע, סוף-סוף, לבדיקות מעקב תקופתיות.

במטוס, כשמוכרז במטוס מצב חירום, המבוגרים מונחים, ראשית, לחבוש על פניהם את מסיכות החמצן, כדי שיוכלו לעזור לאחרים הזקוקים להם.

כך גם בשגרת החיים, אם לא תדאגו לבריאות האישית שלכם, לא תוכלו לסייע למשפחתכם וללקוחותיכם.

נצלו את חופשת הקיץ, שגולשת גם לחודשיים הבאים, לטיפול עשרת אלפים בגוף ובנפש.

אף פעם לא יהיה זמן נוח ומתאים לעצור את הפעילות השוטפת כדי לעבור ניתוח, למשל, או כל הליך רפואי מורכב. זו הסיבה שבעטיה לא כדאי שגם הפעם תידחו.

שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן