מפתחות לניהול זמן אפקטיבי

מפתחות לניהול זמן אפקטיבי

הזמן הוא המשאב היקר ביותר הקיים ולכן עלינו לנהל אותו בתבונה.

אם אנחנו לא ננהל אותו, הוא ינהל אותנו.

בסדנאות ובאימונים שאני מעבירה אנו לומדים ומתרגלים כלים פרקטיים לאבחנה בין חשוב לדחוף, כלים לתעדוף משימות ושיטות המאפשרות לאדם לחיות באיזון בין קריירה מצליחה, טיפוח זוגיות ומשפחה ושמירה על זמן עם עצמי לפעילויות פנאי וחברים.

להלן מפתחות לניהול זמן אפקטיבי:

  1. גנבי זמן חיצוניים: להכיר את האנשים שרגילים להפתיע אותי בבקשות דחופות, ולהעמיד להם גבולות.
  2. גנבי זמן פנימיים: להכיר את ההרגלים שלי  שמקשים עלי לעבוד בצורה אפקטיבית, ולשנות אותם.
  3. תכנון היום:  להקדיש את 5 הדקות הראשונות של היום לתכנון סדרי עדיפויות וצורת העבודה.
  4. רישום: לרשום פעם בשבוע את מטרותיך לשבוע הקרוב (מטרה + פרוק לפעולות).
  5.             לחשוב גם על יעדים חודשיים, רבעוניים ושנתיים כדי לא לאבד את נקודת המבט הכוללת.
  6. תחקיר: להקצות כמה דקות, בסוף כל יום, לבדיקה שכל מה שתכננתי אכן בוצע.
  7. תכנון המחר: להקצות כמה דקות, בסוף כל יום, לתכנון יום המחר.
  8. מיקוד: מיון וקביעת סדרי עדיפויות. אבחנה בין חשוב לדחוף. להתחיל את היום במשימות החשובות ביותר.
  9. תיזמון– הקצאת זמן ריאלית לכל פעילות שקבעתי. זמן התחלה וזמן סיום.
  10. ריכוז משימות: לרכז משימות דומות (טלפונים, תיוק וכיו"ב), ולטפל בהן בבת אחת.
  11. תגובה מיידית: לטפל בכל מסמך פעם אחת, לקרוא ולזרוק, או לטפל מייד -לפי העניין.
  12. מנוחה: לא לשכוח, להקצות זמן לעצמי – למנוחה, רוגע, משפחה, מילוי המצברים.
  13. יתרון יחסי: מה אני יכול להאציל לאחרים? את מי אני איכול לגייס לעזרתי? לתת לאחרים לבצע את מה שאין לי בו

אם הנקודות האלו חלשות אצלכם, יתכן ואתם זקוקים לחידוד ומיקוד כדי לבנות לעצמכם את החיים שאתם באמת רוצים לחיות.

צרו קשר לפגישת עבודה בנושא ניהול זמן.

שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן