איך להיכשל? הדרך הבטוחה

מהו המרשם הבטוח שמביא אנשים לכישלון פעם אחר פעם?מהו אותו מרכיב סודי שמייצר אכזבה ותסכול בקרב אנשים כה רבים?
 גיליתי שיש נוסחה מיוחדת לכישלון – בכל תחומי החיים: בזוגיות, עם הילדים, בעסקים בפרנסה, בבריאות ועוד.  
הדרך הבטוחה לכישלון מפואר הינה לקחת כמובן מאליו את מה שיש!(חוסר מודעות והוקרה לעצמנו ולהישגים שלנו)   
אנשים מתאהבים, בתקופת החיזור ובירח הדבש משקיעים הרבה אחד בשני.אבל מה קורה אחרי 20 שנה???  אנשים עושים דיאטה, נכנסים למסלול של תזונה וספורט, משפרים באופן משמעותי את בריאותם.

אבל מה קורה לאחר מספר חודשים???

מרבית בני האדם מגיעים להישג מסוים, משיגים מטרה גדולה, מצליחים לממש שאיפה או ערך מסוים שחשוב להם…אבל אז הם עושים את הטעות מספר אחת , שעל פי רוב היא לא מודעת ועד שמגלים אותה הם כבר רחוק במורד תלול ובלתי נשלט של כישלון, תסכול ואכזבה.
חלק גדול מהאנשים, אחרי שהתחתנו והשיגו את אהבת חייהם, או אחרי שהקימו עסק והשיגו ביטחון ויציבות, או אחרי שהגיעו לתפקיד בכיר בארגון שהיה שאיפת חייהם – האמינו כי המצב הקיים יחזיק מעמד לנצח בלי מאמץ מצידם.
הטעות מספר אחת היא כי אנחנו לוקחים את הדברים הטובים כמובנים מאליהם.  

אנחנו מניחים ששום דבר לא יקרה. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שההישג ישתמר מעצמו מבלי לנקוט בפעולה יזומה מצידנו. 

אבל מה קורה לדשא שלא משקים אותו, או למכונית שלא נכנסת לטיפול עשרת אלפים במוסך, או לאדם שמזניח את מצבו הבריאותי? מה שלא משקיעים בו כמל, נובל, מצהיב.

כך גם במערכות יחסים.  אם לא מתחזקים ומטפחים אותן,  אחרי שנים הזוגיות הופכת להיות שיגרה של פעולות מונוטוניות ומשעממות, הקשרים הופכים להיות רדודים, הקריירה המפוארת הופכת למעמסה, אנחנו ממשיכים בשיגרה רק כדי להביא פרנסה ולשרוד.   החיים נהיים דומים לרשימת קניות במכולת. 
כדי לתחזק הצלחות – צריך אנרגיה. לא לעשות כלום – חוסך אנרגיה. 

להתאים עצמכם לשינויים נדרש אומץ ואנרגיה.  (להמשיך להתנהל באותו אופן זה הכי קל).  

עמידה במקום משמעותה למעשה ללכת אחורה.  העולם מישתנה, אנחנו מישתנים והסביבה שמקיפה אותנו צועדת קדימה במהירות. מה שהיה טוב ונכון בעבר לא בהכרח נכון בהווה.

 אל תקחו שום דבר כמובן מאליו. בחיים הכל משתנה: אהבה, בריאות, עבודה. 

חובתנו להישאר עירניים ו"רעבים": לאבחן ביושרה את הדברים שעובדים עבורנו ולגייס את הכוח לשמר אותם.(כמו שאמר לי פעם מנהל חכם:  "לשבור שיא זה חד פעמי, לשמר על ההישג זו עבודה קשה"

תחזוקה נכונה מטפחת את הדברים שעובדים טוב ומניבים רווחים (בעסק ובחיים הפרטיים).תחזוקה נכונה לקחת פסקי זמן לחשיבה אסטרטגית – מה לשמור,  מה לשפר, ממה להיפרד.

תחזוקת שבר או תחזוקת מנע?   אתם תבחרו. 

הדרך היא לגעת בבעיות לפני שהן הופכות לדחופות והרסניות. 
אנשים רבים, עובדים בכל הדרגים ומנהלים בכירים שבוחרים בתהליכים של שינוי עבור עצמם ועבור הארגון מדווחים על כך שהסדנאות, שהתהליכים גורמים להם להתעלות על עצמם ומייצרים שיפור מיידי בביצועים ובתוצאות.זוהי חווייה מעצימה ומרתקת המאפשרת לכל אחד להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמו, להפוך את הטוב מאוד למצוין.

שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן