לא צריך לחטוף שוק מהאפטר שוק של אחרי החגים…!!!

ניהול מצבי לחץ

 תקופה זו של אחרי החגים הינה מורכבת ומאתגרת כאחת במרבית העולם העסקי.

אלו ימים בהם מורגש עומס רב, קיימת שאיפה להשלים פערים (החגים…), וכן צורך להחזיר את הצוות לתלם.

בפגישותיי בשבועיים האחרונים הרגשתי כי יש בקרב עובדים לחץ עבודה ומתח נפשי רב עד כדי איום בנפילה חזקה בתפקודם.

 מגמה זו באה לידי ביטוי התבטאויות כגון: " אני מרגישה כאילו כל העולם נגדי" , "אני מביא יותר נזק מתועלת", "אני מרוקנת מאנרגיות" , "אני מאבד שליטה", "לא מספיקים…"

ובשטח, אנו עדים להתפרצויות כעס, האשמות הדדיות ולעיתים בכי וייאוש.

 זוהי התמונה שראיתי בפגישותיי בשבועיים האחרונים עם מספר עסקים ופניות שהגיעו אלי לקבלת ייעוץ והדרכה: האנשים לא מסונכרנים עם המשימות, מרוקנים מאנרגיות ולא מדוייקים.

איך מחזירים את העובדים לתלם? איך יוצרים סדר בארגון? איך מחדשים עבודה אפקטיבית כדי לעמוד ביעדים ולהשאר בחיים?

 1. הקשבה והכלה – במצבים מעין אלה, אנשים צריכים להרגיש שמקשיבים להם, שומעים את הקשיים והלחצים ומתייחסים אליהם.

 2. פרופורציה – לראות את התמונה הגדולה. להזכר שכבר היינו ברגעים כאלו והעולם לא התמוטט. לחיות עם המצב ולא להבהל ממנו!

 3. לעצור את הלחץ ולהפוך אותו להצלחה! כיצד?

א. לעצור!!! לקטוע את מעגל הדאגה והמתח!  לנשום עמוק!!!

ב. לתכנן.

    להתחיל בתכנון היום (טווח קצר) ולעבור לתכנון השבוע (טווח בינוני) והכי חשוב לתכנון עד סוף השנה (טווח רחוק).

    הגדרת מטרות ויעדים מציבה רף גבוה, מאתגר אבל ריאלי. כשמכוונים גבוה, מגיעים רחוק.

    השיטה: לקבוע יעדים, לשתף את הצוות, לעקוב אחר ביצועם, לפרגן על הישגים ולו הקטנים ביותר.

ג. תעדוף משימות- אין ברירה. כדי לעשות את מה שהכי חשוב והכי מקדם, תצטרכו להגיד "לא" לדברים אחרים.

    אל תתחמקו מרישום מדויק: משימה + זמן התחלה וזמן סיום. כך תראו שאינכם יכולים להכניס לסדר היום העמוס את כל מה      שתכננתם… תחליטו באומץ מה הכי חשוב ותתחילו איתו!!! אל תדחו. תתחילו את היום עם מה שהכי חשוב לכם.

ד. ספורט – גם בימים הכי לחוצים ועמוסים חשוב לפנות זמן לעיסוק בספורט. דרך הספורט אנחנו מנקים את הגוף, פורקים מתחים ומארגנים מחשבות.

 קבלתם ממני כעת את הטיפים הכי יעילים לניהול זמן וניהול מצבי לחץ.

אבל אין פה נוסחת פלאים. צריך להפוך את הדיבורים לתוצאות. עכשיו, תורכם ליישם.

בימים אלו של אחרי החגים , מורגש עומס ותחושה שרודפים אחרי הזמן כל הזמן.

העניינים עדיין לא חזרו לשגרה.

מנסים להשלים את הפערים שנוצרו בתקופת החגים. המטרה היא להחזיר את העובדים לתלם ולהכניס את השינויים הנדרשים כדי לעמוד בשוק המשתנה המאלץ את כולנו לחשיבה מתמדת מחוץ לקופסה ועשייה חדשה ונועזת.

 צריך לעצור את מעגל הלחץ כי הוא פוגע בתפקוד.  להפוך את הלחץ להצלחה!

גילי ראובני (M.A.) – מאמנת עסקית ואישית , יועצת ארגונית ומנחת סדנאות

התמחות בפיתוח צוותים, שיפור מיומנויות ניהול וביצועים עסקיים

052-2254848 WWW.GreatResults.co.il     gilirv@gmail.com

 

 

דילוג לתוכן