התמודדות עם שחיקה

 כיצד אתה מגדיר את מצבך בהתייחס לשחיקה בעבודה?

א. אני חש שחיקה בעבודתי.

ב. איני חש שחיקה בעבודתי כלל.

ג. אינני יודע האם אני חש שחיקה בעבודתי.

 עובדים רבים שאני פוגשת בעבודתי מתלוננים על שחיקה וחוסר מוטיבציה,

מנהלים משקיעים משאבים רבים בניסיון להתמודד עם השחיקה ולהחזיר לעובדים את התשוקה והברק בעיניים, כדי שיבואו למקום העבודה בתחושת שייכות ויעשו את תפקידם בהתלהבות ובראש גדול.

 מה שרבים מהמנהלים אינם מבינים ואינם מיישמים הוא הסוד הפשוט, כפי שאמר מנדל:

"הסוד טמון באנשים"!!!

מסתבר שהתגמול המשמעותי ביותר , שמניע אנשים ומשמר אותם בצורה אופטימלית בארגון הינו תקשורת בינאישית אפקטיבית.

 התגמול האמיתי איננו כספי ולא עוד יום כייף, מסעדה או חופשה יוקרתית (אלו טובים אך משפיעים בעיקר על הטווח הקצר).

 מהם 5 המפתחות להתמודדות עם שחיקה?

כיצד להניע אנשים לפעולה והצלחה?

 הטענה של פיינס ואהרונסון, שכאשר אצל אדם מתמלאות הפונקציות החברתיות החשובות לו, הוא יתמודד טוב יותר עם לחצי שחיקה .

 המפתחות להתמודדות עם שחיקה:

1. הקשבה – זהו צורך של אדם, שיקשיבו לו, לשתף אחרים בבעיותיו, בשמחות שלו ובקשיים שלו.  האדם הממלא פונקציה זו עבור אדם שני, תפקידו רק להקשיב , ללא

תגובה כלשהי.

 2. תמיכה רגשית–  קבלת תמיכה רגשית הינו צורך של האדם, לקבל הצדקה ותמיכה במעשיו וברגשותיו ללא העברת ביקורת .

 3. עזרה טכנית מעמיתים צורך בקבלת עזרה טכנית מהעמיתים לעבודה, הן בעצות והן בעזרה ממשית בעבודה .

 4. משוב – קבלת פידבק  על העשייה .  העברת ביקורת, מתן שבחים או הצבת אתגרים .

5.שותפות במציאות חברתית –  הצורך בהימצאותם של עוד אנשים אשר חווים חוויות דומות .

ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה? 

מנהל , בכל דרג , הרוצה להניע את עובדיו, למנוע שחיקה ולהנות מתפוקות גבוהות

צריך להתאמן ולתרגל את עצמו בשיפור המיומנויות הללו.  

גילי ראובני, מאמנת עסקית ואישית לשיפור מיומנויות ניהול ופיתוח צוותים

052-2254848   gilirv@gmail.com