בייעוץ למנהלים ובסדנאות לשיפור מיומנויות ניהול שקיימתי במהלך החודש האחרון העסיקה אותי שוב ושוב השאלה של גיוס כוח האדם.

קהלי היעד השונים כללו מרכזי מכירות טלפונים ((call centers , תיירנים, סוכנויות ביטוח גדולות, מפעלי תעשייה,ענפים חקלאיים בקיבוצים ואפילו רופאים המנהלים מחלקות בבתי חולים.

ההתלבטות חוזרת על עצמה, האם מעסיקים לוקחים את אילו ש"מגיעים" או מגדירים את דרישות התפקיד ומחפשים את המתאימים ביותר? האם מתעקשים על אנשים בעלי רקע , הכשרה ונסיון קודם או מתפשרים עם מה שיש?

נתונים סטטיסטיים קובעים כי תחלופת העובדים במשק מגיעה לכ- 40%, ישנם מגזרים בהם התחלופה גבוהה הרבה יותר..

נראה כי בישראל כיום מנהלים מתפתים לעשות הכל מהר, בשאיפה למינימום השקעה ומקסימום תוצאה.                                         שיטת ה"חפ- לף":  יהיה בסדר, כיבוי שריפות ועבודה לטווח קצר.

האם המהירות היא מהשטן?

מנקודת המבט המקצועית שלי אני מייעצת למנהלים – תשקיעו בעובדים!!!!

תשקיעו משאבים באפיון תפקיד כדי להבין את מי אתה צריך, מיון מושכל, כניסה מסודרת לתפקיד, הדרכה, הגדרת תפקידים ונהלים והטמעת שפה ארגונית אחידה.  

אהבתי וקראתי בשקיקה את ספרו החדש של מנדל "הסוד טמון באנשים", הפרק הראשון:

מי – זה כל הסיפור.

מנדל מציין כי הצלחת ארגון תלויה בגיוס אנשים איכותיים.

"הכול תלוי באנשים. כל השאר הוא הערת שוליים".

הוא מסביר כי הכוחות המשפיעים ביותר על כל מוסד הם הכוחות האנושיים – האנשים המנהלים אותו, שמפיחים בו השראה, שמנהיגים ושבונים אותו.

 "מנהיגות היא מה שגורם לארגון להמריא או לעוף בקו ישר אל הבינוניות, או, ליפול ולהתרסק".

 מנדל מצטט את ג'ים קולינס: "כשהאנשים הנכונים יושבים במקומות הנכונים באוטובוס הנכון, קורה משהו קסום".

 מנהלים רבים מבינים אך אינם מיישמים עקרונות אלו. הם מתפשרים על כוח אדם בינוני כי עליהם לאייש מישרה מסויימת, מאחר והעבודה חייבת להתבצע, בגלל לחץ מהממונים.

אני נתקלת גם במצבים רבים בהם הסיבה לפשרה נעוצה בחוסר מוכנות של המעסיקים לתגמל את העובד המתאים והמצוין בשכר גבוה כדי לגייסו ולשמרו בארגון.

המעסיקים רוצים לשלם פחות וחושבים שבכך יחסכו כסף. אך זוהי טעות.

עובד טוב יתרום לארגון פי כמה ועלות העסקתו תשתלם למעסיק.

 ממשיך מנדל: "אנשים יוצאים מן הכלל מניבים בדרך כלל צמיחה רבה יותר ורווחים גבוהים יותר מאנשים ממוצעים שיעבדו תמורת שכר נמוך יותר".

כשאתה מוצא אנשים טובים – גייס אותם, גם אם אינך יודע מה יהיה תפקידם. מנדל מציע למנהלים להתנתק מהגישה בה מגייסים אנשים רק בעת הצורך. הוא גורס כי כאשר ישנו אדם ראוי ההולם את החזון, התרבות והייעוד של החברה מומלץ ביותר לגייסו (להעלות אותו לאוטובוס שלך), הוא בטוח יביא תועלת ויתרום לתוצאות טובות יותר בעתיד.

 מנדל מחפש חמישה דברים מרכזיים בגיוס אנשים:

1. עוצמת־אש אינטלקטואלית – "האינטלקט הוא החשוב בחומרי הגלם. אינטליגנציה היא המקור לניתוח שקול, לשאלות הנכונות, לשיפוט טוב ולהחלטות עדיפות".

2. ערכים- "בסופו של דבר כל האינטליגנציה שבעולם לא תעזור לאדם שנעדר יושרה בסיסית ואינו מגלה אכפתיות כלפי בני אדם אחרים. אני מחפש יושר, הגינות, כבוד, טוּב לב, נדיבות והתחשבות".

3. להט- "ההתלהבות , התשוקה והעניין בעבודה ובחיים שגורמת לאדם לבלוט יותר מהאחרים".

4. מוסר עבודה

5. ניסיון-"ניסיון, אף שאין לזלזל בחשיבותו, נמצא בתחתית הרשימה, משום שאתה יכול להקנות אותו לעובדיך".

 הספר של מנדל והתובנות שלו הם מתנה איכותית עבור כולנו לפסח.

חג אביב שמח!!!

גילי ראובני- מאמנת עסקית ואישית, יועצת ארגונית ומנחת סדנאות                                                                                  פיתוח צוותים, שיפור מיומנויות ניהול וביצועים עסקיים                                                                                                       052-2254848    gilirv@gmail.com I  WWW.GreatResults.co.il

דילוג לתוכן