לגייס או לפטר – על מי לא לוותר!

מיתון, משבר כלכלי, מצוקה

חברות בינוניות ומעלה מתלבטות יום יום-

 האם לפטר עובדים ולצמצם כח אדם?

בשוק הדינמי, ובחיפוש אחר פתרונות יצירתיים חברות מתמזגות , מייצרות שיתופי פעולה – נדרש כוח אדם מיומן – האם לקחת אדם נוסף בתפעול /במשרד או במכירות/ בשיווק? 

 מנהלים נדרשים לקבל החלטות גורליות, שמשפיעות על האסטרטגייה ארוכת הטווח של החברה ומבקשים את עזרתי בחשיבה אסטרטגית, לפתוח ערוצי חשיבה נוספים ולראות זוויות נוספות של התמונה הגדולה כדי שביחד נוכל להגיע להחלטה אמיצה ונכונה ביותר.

קבלת החלטות מסוג זה הינה חלק מרכזי מתהליך הליווי למנהלים שאני עושה.

איך ממצים את הפוטנציאל הקיים בארגון לפני שמכניסים אנשים חדשים למערכת?

איך משמרים את האנשים הקיימים, העובדים המסורים שכבר מכירים את המערכת, כדי שלא יחפשו מקום עבודה חלופי?

איך מונעים שחיקה למרות הרוטינה, השיגרה והעומס?

האם שווה להחזיק במערכת עובד מסוים גם בתקופה שאין עבודה בשבילו כדי להשאירו בארגון?

אני אומרת שכאשר פוגשים אנשים טובים ומתאימים- צריך וכדאי להעלותם לאוטובוס שלך!!!

עובדים טובים הם המשאב הכי יקר שיש!!!

אל תמהר להחליפם בתקופה שיש קצת פחות עבודה.

 

דוגמא 1 – קבוצה של מנהלי בי"ח סיעודיים אותם אני  מלווה גורסים כי: " אנחנו לוקחים את האנשים הטובים שמתאימים ביותר לאופי החברה ולערכי בארגון שלנו- את הידע הניהולי והמקצועי אנו יודעים להשלים להם". .

דוגמא 2- סוכנות ביטוח מובילה ברמת-גן, הנמצאת בתהליכי צמיחה והתפתחות: " עשינו מהלך יוצא דופן, הוספנו למנהל התפעול רבע משרה במכירות, עבורו זו משימה שוברת שיגרה, מרעננת ומאתגרת. עבור הארגון זה חסכון בשכר של עובד נוסף, שעות לימוד רבות – זהו חסכון כספי גדול".

 איך מוצאים את האנשים הטובים ביותר? איך משבצים את כח האדם לפונקציות המתאימות לו ביותר?כיצד יוצרים מערכת מיטבית של כניסה לתפקיד וחניכת החדשים כדי שיקלטו וישמרו לאורך זמן במערכת שלכם?

אלו ועוד הם מן הצעדים והתהליכים שאני כיועצת ארגונית מתעסקת איתם יום יום ומסייעת למנהלים לעשות שינויים ארגוניים שמשפרים את הביצועים, מגבירים את התפוקות ומכניסים לכם עוד כסף לכיס.

 גילי ראובני (M.A) מאמנת עסקית ויועצת ארגונית, מנחת סדנאות

  פיתוח צוותים ושיפור מיומנויות ניהול