יעוץ ארגוני לסוכני ביטוח – התייעלות והגברת הריווחיות

יעוץ ארגוני לסוכני ביטוח – התייעלות והגברת הריווחיות

 

בימים אלו מגיעים אלי סוכני ביטוח רבים,

חלקם מנוסים מאוד וחלקם חדשים בענף

ומספרים שקשה להם לשרוד את המציאות המשתנה.

הם עובדים מסביב לשעון, משתדלים לשמור על מקצועיות גבוהה, חשוב להם לתת שירות טוב ללקוחות

אבל הם "מגלים" לי בשקט…שקשה להם מאוד להתפרנס מהפעילות.

 

סוכני ביטוח רבים עושים פעולות מגוונות ומאתגרות,

אבל אחרי הכל פועלים בכוח האנרציה, בצורה אינטואיטיבית.

מה שבאמת חסר להם זה התייעלות והגברת הריווחיות.

 

 

השבוע הגיעו למשרדי 5 סוכני ביטוח ששוקלים למכור את התיק שלהם בגלל חוסר ריווחיות.

כאב ראש גדול, דאגה מסביב לשעון, ובסוף החודש …. הרווח הנקי דל ביותר.

"אני מתבייש", " "המשימות מנהלות אותי ולא אני אותן".

 

הסודות להתייעלות והגברתה ריווחיות

כמאמנת עסקית הפועלת בענף הביטוח קרוב ל-20 שנה,

ההתמחות שלי היא קודם כל לסייע לכל אחד לעשות התבוננות על המצב:

איפה אני נמצא היום – חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות

כדי לקבל תמונת מצב אובייקטיבית, נטולת אינטרסים.

 

במיקרים רבים שלב האיבחון ההדדי מביא אותנו (את הסוכן ואותי) למסקנה כי ישנן דרכים לשפר את עבודתו , ע"י נקיטת צעדים שיביאו להתייעלות ושיפור הריווחיות.

תהליכי עבודה שיטתיים, ניהול זמן נכון, בניית תכנית עבודה ושגרות ניהול מזניקים את התפוקות.

 

לנהל ולא להתנהל

נדרש אומץ ניהולי וחשיבה ממעוף הציפור כדי להפריד את המוץ מהתבן.

 כאן אני עוברת לכובע של היועצת הארגונית ומסייעת לסוכנות לבנות תכנית עבודה שנתית של עבודה מאורגנת, הדורשת תכנון ויוזמה.  

בשלב זה רוב הסוכנים מבינים כי מה שחסר להם זה מיומנויות ניהול  (ניהול עצמי + ניהול צוות).

בשום מקום לא מלמדים אותנו איך לנהל.  

סוכני ביטוח לומדים הרבה קורסים של הכשרה מקצועית בביטוח ופיננסים, ישנן גם הכשרות מסוימות למכירה ושיווק.  

אבל איפה רוכשים מיומנויות של מנהיגות וניהול?

 

בסיום שיחתי השבועית עם הסוכן ב.ל. הוא אמר:  " באתי אליך כדי ללמוד למכור יותר טוב.

עכשיו אני מבין שכדי למכור יותר אני חייב לבנות תשתית יציבה: לימוד והטמעת מיומנויות ניהול כדי להביא להתייעלות והגברת הריווחיות.  

כלים פנימיים לחיזוק הביטחון העצמי, הגדרת מטרות, מיפוי המוצרים הריווחיים הם המפתח להצלחה.

(מסתבר שבזבזתי זמן יקר על מוצרים /שירותים שאינם מביאים לי כל רווח).

אני מברך על התהליך שמחזיר לי את האמונה במקצוע שבחרתי.

אפשר להיות סוכן ביטוח יעיל ואפקטיבי, אבל צריך לקבל כלים להתנהלות נכונה".

 

דבריו של ב.ל. משקפים את התהליכים השונים שאני עושה עם סוכני הביטוח ומביאים לקפיצת מדרגה מהירה.

 

גם אצלכם ניתן להפוך את העבודה לחוויית שירות מתגמלת.

ניתן להפוך את העובדים והלקוחות לאוהדים.

ניתן לשלב ספורט, זמן פנוי, בריאות והנאה יחד עם עבודה אפקטיבית, התייעלות וריווחית.

 

מודל הסיירות

 

סיירת היא אותה יחידה קטנה הפועלת בסנכרון מלא כדי להשיג ביצועי שיא בזמן אמת.

סוכני ביטוח ששואפים למצוינות (להיות רלבנטים לדור של הצעירים, לתת ערך בהשוואה לישירים)

חייבים לעבור למודל של התנהלות קלילה, מדויקת וסופר מקצועית.

 

יש לכך השלכות רבות:

  • איזה צוות אני לוקח
  • איך אני משמר את העובדים הטובים שלי ומשחרר את מי שאיננו יעיל.
  • איך אני מניע את העובדים למקסימום ביצועים (בשפה המקצועית זה נקרא top performance)/
  •  מיהם הלקוחות שאליהם אני מכוון?  איפה הם נמצאים?  איך נגיע אליהם.

 

הגדרת המטרות והכנת תכנית פעולה מדויקת להשגתם מהווים מפתח להצלחה.

אין מה להסתער ולכבוש יעדים לפני שהגדרנו באופן ברור מהן המטרות, לאן רוצים להגיע.

להתייעלות והגברת ריווחיות צור קשר

יעוץ ארגוני בסוכנויות ביטוח הוא צו השעה.

זהו תהליך של התייעלות , שיפור תהליכי עבודה וחסכון אדיר במשאבים. 

בשנה האחרונה עבדנו בסוכנויות רבות ברחבי הארץ – וותיקות ומצליחות, חדשות ומאותגרות – כדי להביא את הסוכן למצב טוב יותר!
בעולם המישתנה חייבים ללמוד את חוקי המשחק החדשים ולהשתמש באסטרטגיות עדכניות כדי להוביל קדימה.
כיועצת ארגונית מובילה בענף, אספתי עבורכם את הכלים החזקים ביותר, שיובילו אתכם להצלחה בטוחה.
בניתי צוות של מומחים המעניק לסוכן מעטפת של כל השירותים הנדרשים.
"בחרנו בכן כי אנו רוצים לייצר מטרייה אווירית ללקוחותינו" דבריו של יועץ פיננסי שבחר לעבוד איתנו. 
פיתחנו דרך עבודה ייחודית המאפשרת לבנות צוות יציב, מגובש ומקצועי המרגיש שייכות ונאמנות לסוכנות הביטוח ונותן שירות מעולה ללקוחות.
צוות יעיל בתפעול כמו גם בשירות ומכירה.
צוות המשלב אנושיות, יצירתיות וחדשנות.
צוות שלא מפחד מטכנולוגיה עדכנית ויודע למצות את יתרונותיה.
צוות לאורך זמן, צוות נאמן ומסור, מקצועי הנותן ערך מתמשך ללקוח.
דרך העבודה: אבחון הפעילות בסוכנות, בניית הגדרות תפקיד מדוייקות, שיפור וניהול תהליכים ונהלי עבודה.
הטמעת הרגלים חדשים בקרב העובדים.  אצלנו לא רק מדברים. אצלנו עושים את השינוי!  
התהליך כולל: 
בניית שגרות ניהול – ניהול עצמי, ניהול זמן וניהול צוות .
שיווק ומכירה – שיווק חדשני, שיפור השירות ופיתוח המודעות למשרד מוכר  (להפוך כל שיחת שירות ליצירת ערך ומכירה).  
גביית שכ"ט ע"י בניית האוטוריטה של הסוכן והבאת ערך ללקוח.  ליווי התהליך כולו, קביעת מחירון, הגדרת מסלולים שונים, מיפוי לקוחות וחיזוק הסוכן באומץ לעשות את השינוי.
ניהול זמן ותעדוף משימות מיקוד והגדרת "האבנים הגדולות" , התמודדות עם "שודדי הזמן", שליטה ואחריות אישית לניהול עצמי בזמן.
    השיטה:  
  • פגישות היכרות עם עובדי המשרד לצורך אבחון ואיסוף מידע רלבנטי.
  • כתיבת דו"ח איבחון המציין תמונת מצב עם המלצות לשיפור ושינוי אופרטיבי הלכה למעשה.
  • נהלי עבודה והגדרות תפקיד והטמעתם , יצירת תהליכי עבודה משופרים , שפה ארגונית אחידה, והתנהלות יעילה וחסכונית לפי חוקי הרגולציה.
  • סדנאות לפיתוח צוות – ניהול זמן, ערכים, סגנונות תקשורת ועוד. הסדנאות מעניקות כלים לחיזוק וגיבוש הצוות, התמקצעות והרחבת התודעה.
  • ליווי אישי למנהל (coaching) לחיזוק מיומנויות ניהול, העצמה אישית ועסקית.
  • זמינות 24/7 במייל ובטלפון להתייעצות בכל עניין.
גילי ראובני 
יועצת הלשכה ומומחית ביצירת שינויים והתייעלות בענף הביטוח
פיתוח צוותים ושיפור מיומנויות ניהול 

להתייעלות והגברת ריווחיות צור קשר

העברת המקל הבין- דורית   
נוכל לסייע גם בתהליכים של קניה מכירה ומיזוג סוכנויות ובהעברת המקל מדור המייסד לדור הצעיר.
אתה מרגיש כי התעייפת?
נמאס לך לרדוף אחר השינויים?
אין לך חשק ללמוד את החוקים החדשים , הרגולציה, הטכנולוגיה, המדיה חברתית ועוד.
העברת מפעל חיים הינה אתגר מורכב,  הכולל היבטים רגשיים, כלכליים ומשפחתיים, ויש להשקיע תכנון בהפיכת השינוי להזדמנות של צמיחה והנאה.
העברת המקל , בין אם נעשיית לבן משפחה ממשיך או לאדם חיצוני הינה מלאכת מחשבת.
למשל סוכן ביטוח שאני מלווה שגם מכניס עתה לעסק את בנו וגם רכש תיק ביטוח וממזג אותו לעסק המשפחתי.צעד כזה דורש התארגנות וחשיבה.
כדי למנוע זליגת לקוחות, להשאיר את אנשי הצוות הרצויים, לפטר את אלו שכבר אינם משרתים את המסלול החדש, יש צורך להגדיר תפקידים, לקבוע נהלי עבודה ברורים ומדויקים להביא להתייעלות והגברת התפוקות.

אם גם אתם חושבים לעשות צעדים משמעותיים בעסק שלכם: להכניס שותף אחד או יותר להכניס את הדורל קנות תיק ביטוח אולי לאמן סוכן ביטוח צעיר ולהתחלק ברווחים .

האפשרויות רבות. רבים שואלים אותי האם יש מודל מועדף.

אז התשובה היא שלא. אין מודל אחיד .יש להציף מרכיבים רבים להבין מה באמת הכי חשוב לך ולתפור את החליפה המתאימה ביותר עבורך.

 בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.  
בוא נשב על כוס קפה כדי לפרוש את כל המניפהולתכנן ביחד את האפשרויות המיטביות עבורך באופן אישי.

אני יועצת בלשכה. מתמחה בליווי אסטרטגי של מנהלים והובלת שינויים.
אשמח לסייע גם לך בתהליך קבלת החלטות מושכל.

  
שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן