עשרת הדיברות לניהול זמן אפקטיבי

עשרת הדיברות לניהול זמן

 

  1. חוק המיקוד: להתחיל את היום במשימות החשובות ביותר.

  2. חוק הריכוז: לרכז משימות דומות (טלפונים, תיוק) ולטפל בהם בבת אחת.

  3. חוק האפקטיביות: לעבוד לפי סדר החשיבות הגלובלית, ולא רק סדר דחיפות במיידיות המוטלת.

  4. חוק היתרון היחסי: להאציל סמכויות. לתת לאחרים לבצע את מה שאין לכם בו יתרון יחסי.

  5. חוק התגובה המיידית: לטפל מייד בכל מסמך רק פעם אחת: לקרוא או לזרוק או לטפל בו מייד, לפי העניין.

  6. חוק הפריון: לשבץ משימות הדורשות ריכוז ומחשבה לשעות הערנות המרבית.

  7. חוק רפיון: לנצל ביעילות זמני ביניים ושעות "מתות" לביצוע משימות פשוטות ומונוטוניות.

  8. חוק התכנון: להקצות בסוף כל יום כמה דקות לניתוח האפקטיביות ולתכנן את יום המחר.

  9. חוק החריגים: לשמור זמן לטיפול בבעיות חריגות ובהפרעות חיצוניות.

  10. חוק המנוחה: לזכור לתכנן גם את החופשות והמנוחות – אחרת לעולם לא נגיע אליהן.

 

מה אתה עושה כדי ליישם את החוקים הללו בחיי היומיום שלך?
בחר לך לפחות דבר אחד והפעל אותו במשך 21 יום ברצף.  (הזמן שלוקח להטמיע הרגל חדש)
רוצה לקבל עוד מידע בנושא ניהול זמן?
לחץ כאן 
שיתוף ב:

קטגוריות

מאמרים וכתבות

ארכיונים
דילוג לתוכן