“מנהיג הוא אדם שאחרים בוחרים ללכת אחריו למקום שלא היו הולכים אליו בעצמם”

לנהל את השינוי – להנהיג את החדשנות

שיפור מיומנויות ניהול –  הלכה למעשה

בעידן של אי וודאות ושינויים מתמידים אי הוודאות היא הדבר הקבוע ביותר .
אנו חיים במציאות דינמית ותחרותית, כאשר טכנולוגיה חדשנית, צורכי לקוחות ורמת שירות נדרשת מכתיבים את מאפייני תפקיד המנהל המיטבי.  עבודת המנהל הפכה להיות מקצועית ומורכבת הדורשת מכלול של תכונות ומיומנויות כדי לעמוד במשימות.
מרכיב משמעותי ומכריע בעבודת הניהול הוא היכולת להוביל צוות עובדים לעבר מטרות מוגדרות.
מנהל בעל מיומנויות מצומצמות לא יצליח להביא את הצוות ליעד הנכסף.
המנהל המשימתי והתוצאתי ימצא את עצמו עם צוות שלא משתף פעולה,  מנהל שממוקד באמפתיה ותקשורת פנים ארגונית ימצא את עצמו ללא עשייה והישגים. מנהל שהמשמעת זניחה בעיניו יביא את הארגון למצב של כאוס. 
מכאן שכל מנהל צריך לחשב מסלול מחדש, לשפר ולרכוש מיומנויות ניהול כדי להתמודד בהצלחה עם המצב החדש.
במקום מנהל של מאפיין א’ או ב’, מומלץ לאמץ את גישת ה”גם וגם”.
  1. התמקדות בתוצאות תוך הבנה והכלת צורכי העובדים.
  2. שינוי , חדשנות ויצירתיות כערך מוסף לסדר וארגון.
  3. העצמה וטיפוח עובדים כמנוע צמיחה ארגוני.
 
האחריות שעל כתפי המנהלים כבדה, הציפיות מרקיעות שחקים ובסופו של יום אתם לבד על גשר הפיקוד.
 שיפור מיומנויות ניהול –  “מדיבורים לתוצאות ” היא תכנית ממוקדת וחדשנית לשיפור תוצאות ניהוליות.
הנושאים בהם נעסוק באימונים
 
  • חוזקות , תשוקות וערכים – מאגר העוצמה האישי והקבוצתי.
  • החזון הארגוני – הגדרת מטרות ויעדים.  חדשנות כחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית.
  • מניהול למנהיגות.  מתי מנהל הופך להיות מנהיג?
  • מודל ההשפעה – הנשק הסודי להנעת כל אדם בכל מצב.
  • ניהול זמן- אבחנה בין חשוב לדחוף. להספיק יותר בזמן נתון.  התמודדות עם שודדי הזמן.
  • גיבוש ופיתוח צוות מיטבי – מה יעשה את ההבדל הגדול בין קבוצה לצוות.   
  • למכור יותר – מיתוג , בידול והצגה עצמית.  נוכחות משמעותית במדיה החברתית.
  • סגנונות ניהול – לזהות את סגנון הניהול והתקשורת שלך ושל עמיתיך.  
  • מנהיגות בשינוי – מודל לניהול מוצלח של השינוי.
  • התמודדות ויציאה ממצבי תקיעות ומשבר – גורמים מעכבים וגורמים מקדמים.
  • אבחון התנגדויות ומתנגדים – דרכים לטיפול בהתנגדויות וצמצום קונפליקטים.
התכנית מודולרית וניתנת להתאמה בהתאם לצרכי המנהלים.
קצת על עצמי:
גילי ראובני (M.A.) – מאמנת עסקית ואישית , יועצת ארגונית ומנחת סדנאות
בעלת חברת Great Business Results  להעצמה עסקית ואישית, פיתוח מיומנויות ניהול ושיפור ביצועים עסקיים.
יועצת לשכת סוכני הביטוח לגביית דמי טיפול ממבוטחים
במהלך 15 השנים האחרונות ליוויתי עשרות אנשים, ארגונים ועסקים בתהליכי שינויי וצמיחה.