הצלחה ארגונית בסביבה תחרותית

הצלחה ארגונית בסביבה תחרותית

 
אבחון ופיתוח תרבות ארגונית הינו מהותי כדי לטפח, לתחזק ולהשאיר ארגון או חברה “על המפה”.
 
תרבות ארגונית חכמה היא הDNA-  אשר ישרוד את מבחן הזמן!
 
תרבות ארגונית מקדמת ועדכנית היא מנוע צמיחה עיקרי של הארגון.
 
זהו הכלי האפקטיבי ביותר ביצירת שייכות ומעורבות של העובדים, חיזוק נאמנות וחוסן ארגוני המונע נטישת עובדים והוא גם חלון הראווה של הארגון.
 
 
איך בונים תרבות ארגונית?

כדי ליצור תרבות שתמקסם צמיחה, יש להגדיר חזון, מטרות ויעדים אשר באמצעותם נלמד ונבין את קוד ההתנהלות הארגוני – מה מניע אנשים ומה עוצר אותם.

 
חשוב לייצר תמונת עתיד מיטבית (חזון) המורה על הכיוון – לאן הארגון שואף להגיע, זאת באמצעות מבט אובייקטיבי ולא מתפשר ולאתר את המוקדים המאתגרים שמקשים על הצלחת הארגון ובהתאם לכך ליצור תכנית להובלת שינוי והטמעתו.
 
תרבות ארגונית מגדירה נורמות וכלים מדויקים שישיגו את המטרות.
 
תרבות ארגונית נכונה מייצרת ומעצימה הון אנושי יצירתי ויוזם, מאפשרת מיצוי משאבים לשגשוג וצמיחה  כלכלית.
 
 
כיצד מתבצע תהליך הייעוץ והלווי הארגוני:

·פגישת עבודה לצורך הכרות אישית עם הארגון – צרכים, רצונות ואתגרים.
·מיפוי ואבחון ארגוני.
·ניתוח הנתונים, איתור המוקדים המאתגרים.
·הגדרת המטרות, התפוקות והדרכים האפשריות להשגתן.
·בניית תכנית עבודה ליצירת השינוי.
·פיתוח כלים מדידים למעקב ובקרה.
·יישום והטמעת התהליכים שנקבעו.
·קביעת נהלי מעקב ובקרה להצלחת תהליך השינוי גם לאחר שהסתיים התהליך הפורמאלי.

היעוץ הארגוני מביא להתייעלות, הגברת תפוקות ושיפור הריווחיות 

 
  • התבוננות אסטרטגית ומיפוי ארגוני.
  • חשיבה תכנונית ארוכת טווח ועבודה מבוססת נתונים.
  • יצירת שותפויות יצירת תכנית עבודה -מטרות, יעדים כמותיים ומדידים.
  • מיסוד שגרות ניהול, סדירויות ומנגנוני מעקב ובקרה.
  • העצמת מנהיגות הבייניים.
  • מיפוי בעלי תפקידים וחניכתם בתפקיד החדש.
  • הגדרות תפקיד וכתיבת נהלי עבודה.
  • קידום ופיתוח עבודת צוות מיטבית. 
“הצלחה זה לא פוקוס, לא קרמה, לא מזל.
  הצלחה מתרחשת כשמכירים את חוקי המשחק ופועלים לפיהם”.  
 (אלון אולמן)